RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

تغییرات نرخ تورم خانواردر مرداد

۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۶/۱۱کد خبر: 310005
ایستانیوز:مرکز آمار اعلام کرد: بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرکز آمار اعلام کرد: در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٥,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.
 
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٤.٨ درصد) است.
 
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.
 
خانوارهای شهری
 
در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٥.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٢.٢ درصد افزایش است.
 
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٠.٦ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٤.٢ درصد) است.
 
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٥.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان  (٣٠.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  آذربایجان غربی (٢٢.١ درصد) است.
 
خانوارهای روستایی
 
در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٢,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ٥.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ١.٧ درصد افزایش است.
 
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٩.٦ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ همدان (٣٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٢.٤ درصد) است.
 
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٠.٣ درصد) است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ تورم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *