RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

بانک ملی ایران، بانک هوشمند

محمدرضا حسین زاده - مدیرعامل بانک ملی ایران
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۶/۱کد خبر: 309775
ایستانیوز:«اقتصاد هوشمند» را می توان یک ابر پروژه دانست که برای پیاده سازی آن یک لشکر نیرو لازم است؛ لشکری متشکل از نیروهای متخصص در حوزه اقتصاد، فناوری اطلاعات، بانک و...
 
آنچه امروز با عنوان «اقتصاد هوشمند» تعریف شده را می توان حقیقتاً تحولی شگرف دانست که در همه عرصه های زندگی عموم مردم اثرگذار خواهد بود. با پیاده سازی نهایی این پروژه، بسیاری از امور روزمره اداری، بانکی و حتی خریدهای روزانه شکل تازه ای به خود می گیرند.
 
شهروندی که در جامعه دارای «اقتصاد هوشمند» زندگی می کند نه تنها خود را در منطقه ای توسعه یافته می یابد، بلکه تلاش می کند خود بخشی از این پروسه توسعه محور باشد و به آن کمک کند.
 
افزایش سطح سلامتی، کاهش آسیب های اجتماعی، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه های اداری، از بین رفتن دیوانسالاری و افزایش چشمگیر سرعت فعالیت ها تنها بخشی از دستاوردهای این پروژه است.
 
در بعد کلان نیز کاهش فساد با از بین رفتن روابط پشت پرده، شفاف سازی فرایندها و نیز تعریف شدن روندهای یکسان را می توان از نتایج «اقتصاد هوشمند» دانست. البته «اقتصاد هوشمند» یک بعدی نیست و اجزای متعددی دارد که بخشی از آن به حوزه بانکی مربوط است. بانک ملی ایران تلاش دارد در این زمینه نیز پیشتاز باشد و اطلاعات و آمار موجود همین را ثابت می کند.
 
امروز بسیاری از خدمات بانک ملی ایران به صورت الکترونیکی یا دیجیتالی انجام می شود و در برخی موارد مشتری تنها با چند کلیک می تواند فعالیت های اقتصادی و مالی خود را مدیریت کند.
 
سامانه های بام، بله، سککوک، «نشان اعتباری» و دستگاه های خودگردان هر کدام به تنهایی سوپر محصولاتی هستند که حجم قابل توجهی از تراکنش های بانکی را به خود اختصاص می دهند. 
 
«نشان اعتباری» که فرایند احراز هویت، امضای دیجیتال، درخواست و پرداخت تسهیلات را تنها از روی گوشی تلفن همراه انجام می دهد، یک گام بسیار بلند برای تحقق اهداف «اقتصاد هوشمند» است.
 
بانک ملی ایران هر سال در ایام هفته دولت به مرور دستاوردهای خود می پردازد، اما هفته دولت امسال را می توان یک دوره ویژه خواند، چرا که پروژه ملی «ارائه کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت» مبتنی بر روش های دیجیتال در همین ایام عملیاتی شد.
 
خوشحالم که در آستانه نود و دومین سالگرد تأسیس بانک ملّی ایران، مشتریان عزیز ما این بانک را بانکی هوشمند و دیجیتال می بینند و سهم عمده ای از تراکنش های بانکی خود را به صورت غیرحضوری انجام می دهند. 
 
این اما پایان راه نیست و هدف ما «ایران ۱۴۰۰» است. بانک ملی ایران همچنان برنامه های بزرگتری در راستای پیاده سازی «اقتصاد هوشمند» در پیش دارد که به مرور از آن ها رونمایی خواهد شد.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *