RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

هر اونس طلا می‌تواند ظرف سه سال آینده به ۴ هزار دلار برسد

طلا همچنان امن‌ترین سرمایه‌گذاری است

۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۵/۲۰کد خبر: 309472
ایستانیوز:در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، پس از برتری غافلگیرانه ترامپ بر حزب دموکرات و هیلاری کلینتون، سرمایه‌گذاران به سمت طلا، دارایی امن پناه بردند. این دارایی امن، آن سال نزدیک به ۵ درصد رشد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به گفته تحلیلگران، قیمت طلا می‌تواند در سه سال آینده تا 4 هزار دلار هم جلو برود، اما عواملی مانند واکسن ویروس کرونا و انتخابات امریکا در نوامبر می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی درباره پیش‌بینی قیمت طلا منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، امسال قیمت طلا بالاترین رکورد را از سپتامبر 2011 ثبت کرد. سرمایه‌گذاران در حال فرار به سمت پناهگاه امن هستند چرا هیچ نشانه‌ای از کاهش ابتلای کرونا در سراسر جهان دیده نمی‌شود. هفته گذشته قیمت طلا برای اولین بار به بالاتر از دو هزار دلار در هر اونس رسید.
 
فرانک هولمز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جهانی ایالات‌متحده روز دوشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت: دیدن طلا در نقطه 4 هزار دلار محتمل است.
 
او به تریلیون‌ها دلاری که امریکا برای رونق بخشیدن به اقتصادش در طول همه‌گیری کرونا نیاز دارد اشاره کرد و ادامه داد: وزرای دارایی گروه 20 و بانک‌های مرکزی مانند یک کارتل باهم همکاری می‌کنند و در حال چاپ هزاران دلار هستند.
 
هولمز گفت: با نرخ بهره صفر، طلا دارایی بسیار جذابی خواهد بود. یک سیاست پولی متزلزل به این معناست که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیشتر به سمت طلا می‌روند. وقتی بازده واقعی کاهش یابد، قیمت طلا بالا خواهد رفت و برعکس.
 
در چنین سناریویی، هزینه فرصت برای نگه‌داشتن طلا به‌عنوان یک دارایی بدون بازده، پایین‌تر خواهد بود، چراکه سرمایه‌گذاران به دنبال دیگر بازارها نیستند. قیمت طلا طبق آخرین آمار به قیمت 2028.32 دلار رسیده است.
 
بااینکه اقتصاددانان معتقدند عوامل زیادی از افزایش قیمت طلا پشتیبانی می‌کند، اما آنها دو واقع مهم را برای تغییر شرایط در نظر دارند. یکی از این عوامل رشد واکسن کرونا و دیگری انتخابات امریکا است. به اعتقاد کارشناسان به‌خصوص واکسن کرونا پتانسیل تغییر شرایط را دارد. اما بسته به اینکه انتخابات ایالات‌متحده چطور پیش رود، تحلیلگران می‌گویند که قیمت طلا می‌تواند واکنش نشان دهد.
 
بااین‌حال طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Third Bridge Group، قیمت طلا ممکن است بعد از انتخابات امریکا به زیر 1600 دلار برسد. اما گروهی دیگر معتقدند که تحولات سیاسی ایالات‌متحده که می‌تواند بازارهای مالی را مختل کند، از افزایش قیمت دلار حمایت خواهد کرد.
 
انتخابات امریکا کمتر از 100 روز دیگر باید برگزار شود، اما ترامپ به‌تازگی اعلام کرده است که انتخابات باید به تأخیر افتد. با افزایش نگرانی‌ها، او نگران تقلب در رأی‌گیری است، جایی که رقیب او هم قوی ظاهرشده است.
 
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، پس از برتری غافلگیرانه ترامپ بر حزب دموکرات و هیلاری کلینتون، سرمایه‌گذاران به سمت طلا، دارایی امن پناه بردند. این دارایی امن، آن سال نزدیک به 5 درصد رشد کرد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *