RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

تغییر در نحوه پرداخت حقوق مستمری بگیران

۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۵/۶کد خبر: 309122
ایستانیوز:معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرمول نهایی اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران براساس شاخص‌های چهار گانه مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن طراحی شده که مبنای محاسبه و پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از ماه جاری خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهرداد قریب افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس بند "ب" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به اجرا گذاشته شده و همه مستمری‌بگیران بازنشسته،  از کار افتادگی و بازماندگان مشمول این قانون هستند.
 
وی تصریح کرد: شاخص‌های موثر بر متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران شامل مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن است.
 
    جزییات افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر
 
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه محاسبه مبلغ متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران نیز گفت: این مبلغ از طریق ضرب مبلغ پایه در تفاوت ضریب مستمری زمان اجرای متناسب‌سازی با ضریب مستمری در زمان برقراری بعلاوه یک بدست می‌آید.
 
قریب افزود: ضریب مستمری در زمان برقراری نیز با تقسیم مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری بر حداقل مستمری سال برقراری بدست می‌آید. ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی نیز با تقسیم مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی بر حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی محاسبه می‌شود.
 
وی ادامه داد: مبلغ پایه به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از ۱۵۰ هزار تومان برای مستمری‌بگیران دارای سابقه۱۰ سال و کمتر بیمه‌پردازی شروع می‌شود و برای افراد داری ۳۵ سال و بیشتر بیمه‌پردازی به ۴۶۵ هزار تومان می‌رسد.
 
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: ضریب ترغیب در فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران به منظور برقراری عدالت طراحی شده است تا برخی از از مستمری‌بگیران که در زمان اشتغال حق بیمه خود را به صورت منظم و مستمر پرداخت کرده‌اند، از طریق اعمال این ضریب دریافتی بیشتری داشته باشند.
 
قریب اظهار داشت: ضریب ترغیب در واقع حاصل ضرب حداقل دستمزد در زمان اجرای متناسب‌سازی در ضریب متناسب با میزان سابقه است؛ این ضریب برای افراد دارای بیش از ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی اعمال شده است.
 
قریب در ادامه درباره تفاوت تطبیق اعمال شده در فرمول متناسب‌سازی نیز عنوان کرد: مبلغ مستمری و مزایای جانبی مستمری‌بگیران پس از اجرای متناسب‌سازی برای سوابق ۳۰ لغایت ۳۴ سال از مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای سوابق ۳۵ سال و بالاتر از مبلغ ۳ میلیون تومان نباید کمتر باشد و کسری احتمالی تا مبلغ مذکور تحت عنوان تفاوت تطبیق به مستمری‌بگیران مربوطه پرداخت می‌شود.
 
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزایش مجدد کمک هزینه معیشت و کمک هزینه مسکن را آخرین بخش از فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران برشمرد و گفت: کمک هزینه معیشت از ۴۸ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و کمک هزینه مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است که در مجموع نسبت به سال ۹۸ از شد ۱۷۲ درصدی برخوردار شده است.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *