RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

سه سال و سه تریلیون دلار می‌تواند روایتگر تغییر اوضاع باشد

شیوع کرونا فرصتی برای انرژی‌ پاک می‌شود

۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۳/۳۱کد خبر: 307586
ایستانیوز:نسخه ویژه چشم‌انداز سالانه انرژی جهانی آژانس بین‌المللی انرژی که امروز منتشر شد به بیش از ۳۰ سیاست منحصربه‌فرد نگاه کرده است که پتانسیل این را دارد جهان را از رکود اقتصادی کویید-۱۹ خارج کند و توسعه بی‌خطر آب‌وهوایی را هم در پی داشته باشد.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، کاهش انتشار کربن و هزینه کلان دولت‌ها می‌تواند فرصتی بی‌سابقه برای جهان ایجاد کند تا اهداف مندرج در توافق‌نامه تغییر اقلیم 2015 پاریس برآورده شود. بلومبرگ گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
براساس این گزارش، با یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در هر سه سال پیش رو، انتشار دی‌اکسید کربن مرتبط به انرژی جهانی می‌تواند در سال 2023، 4.5 میلیارد متریک تن یا 14 درصد از میزان سال گذشته کاهش یابد.
 
نسخه ویژه چشم‌انداز سالانه انرژی جهانی آژانس بین‌المللی انرژی که امروز منتشر شد به بیش از 30 سیاست منحصربه‌فرد نگاه کرده است که پتانسیل این را دارد جهان را از رکود اقتصادی کویید-19 خارج کند و توسعه بی‌خطر آب‌وهوایی را هم در پی داشته باشد.
 
با توجه به تجزیه‌وتحلیل آژانس بین‌المللی انرژی و صندوق بین‌المللی پول، آنها با هم 9 میلیون شغل در بخش‌های مختلف انرژی ایجاد می‌کنند و همچنین فشار تولید ناخالص جهانی را به طریقی دیگر تا سال 2023، 3.5 درصد بالاتر می‌برد. در این گزارش آمده است که این برنامه باعث می‌شود که سال 2019 اوج قطعی انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی باشد.
 
IEA تحلیل خود را در لحظه‌ای منتشر کرد که بسیاری از کشورها در حال بررسی مرحله بعدی محرک شیوع بیماری هستند و توصیه‌های خود را با فوریت غیرمعمول ارائه می‌کنند. بخش انرژی تاکنون بودجه محرکی محدودی دریافت کرده است، اما طبق این گزارش، پشتیبانی بیشتری از اهداف سه‌گانه باید انجام شود: رشد، اشتغال‌زایی و توسعه ایمن آب‌وهوا.
 
تجزیه‌وتحلیل دستاوردهای احتمالی شغل و سیاست‌های هدفمند در شش بخش متمرکز است: برق، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، صنعت، سوخت و فناوری.
 
بسیاری از خط‌مشی‌های پیشنهادی باعث افزایش سرعت تغییرات در فناوری و مورد استقبال بازارها بوده است، مانند افزایش وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و انرژی تجدیدپذیر، راندمان انرژی صنعتی و بازیافت و کاهش انتشار گازهای متان نفت و گاز.
 
طبق برآوردهای IEA برای رسیدن به این اهداف، سرمایه‌گذاری سالانه یک تریلیون دلاری از منابع دولتی و خصوصی نیاز است که معادل تقریباً 0.7 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی می‌شود. براساس گزارش IEA حدود 30 درصد از هزینه‌ها توسط دولت‌ها حاصل می‌شود که کمتر از 10 درصد بودجه کمک اقتصادی ویروس کرونا بوده است.
 
اکثر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی با مشوق‌ها و وظایف و تعرفه‌های مربوط به سیاست‌های عمومی وارد بخش‌های صنعتی و ساختمان می‌شود. تأثیرات اقتصادی کرونا روی بخش انرژی و صنایع وابسته بیشتر بوده است. حدود 8 درصد از نیروهای ترکیبی بازار کار یا 3.2 میلیون نفر امسال در معرض بیکاری قرار گرفتند. ساخت وسایل نقلیه با بزرگ‌ترین موانع کرونا روبه‌رو است. دو میلیون شغل بالقوه در این صنعت در معرض خطر قرار دارند و بعدازآن بخش نفت و گاز با بیش از 1.2 میلیون شغل در صف قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری جهانی انرژی در سال جاری 20 درصد کاهش یابد و تولید انرژی تجدیدپذیر ممکن است تنها صنعت وابسته به انرژی باشد که امسال با رشد همراه خواهد بود.
 
سرمایه‌گذاران می‌خواهند برنامه‌های بهبود اقتصادی کویید-19 را ارائه دهند تا آینده پاک‌تر و سبزتر از قبل ارائه شود. IEA می‌گوید این برنامه نه‌تنها مطلوب بلکه ازنظر اقتصادی حیرت‌انگیز و ضروری است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *