RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

فقر چهره جهان را پوشاند

۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۶/۲۹کد خبر: 310489
ایستانیوز:براساس اظهارات اقتصاددان ارشد بانک جهانی، احیای اقتصادی جهان به طور کامل از بحران کرونا شاید پنج سال به طول بینجامد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کارمن رینهارت، اقتصاددان ارشد بانک جهانی در حاشیه یک نشست در مادرید گفت: با توجه به اینکه تمامی محدودیت‌های مرتبط با قرنطینه و تهدید شیوع کرونا برداشته شده، احتمال احیا سریع خواهد بود اما احیای کامل پنج سال طول خواهد کشید.
رینهارت گفت که رکود ناشی از پاندمی در برخی از کشورها مدت طولانی‌تری باقی خواهد ماند و باتوجه به اینکه فقیرترین افراد در کشورهای ثروتمند ضربه سخت‌تری خورده و به طور مشابه کشورهای فقیر در مقایسه با کشورهای غنی شدیدتر آسیب خواهند دید، نابرابری‌ها و تبعیض‌ها تشدید خواهد شد. وی اضافه کرد که به دنبال بحران کنونی، نرخ فقر در جهان برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر افزایش خواهد یافت.
در عین حال آلفونسو گارسیا مورا، نایب‌رییس واحد آسیا- اقیانوسیه موسسه مالی بین‌المللی IFC) ) نیز گفته که انتظار می‌رود نرخ ورشکستگی در این منطقه با افزایش ۳۰درصدی مواجه شود.
به گفته وی، در حالی که بسیاری از شرکت‌ها برای بازپرداخت بدهی خود مشمول استمهال شده‌اند، بسیاری از بانک‌های مرکزی موسسات مالی را ملزم نکرده‌اند که به طور مستمر توانایی شرکت‌ها را برای بازپرداخت بدهی‌های خود زیرنظر داشته باشند و این موضوع بسیار خطرناک است.
بانک جهانی در تازه‌ترین پیش‌بینی خود در ماه ژوئن، تخمین زده است که اقتصاد منطقه آسیا- اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ به اندازه ۵/۰ درصد کوچک خواهد شد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود.
بنابه گفته گارسیا مورا، بانک جهانی برآورد کرده است که در سطح جهانی حدود ۱۰۰ میلیون نفر با درآمد روزانه ۹۰/۱ دلار یا کمتر، در «فقر مطلق» فرو خواهند رفت و حدود نیمی از این افراد از آسیا- اقیانوسیه و به طور عمده از جنوب آسیا خواهند بود.
وی تاکید کرد: تا جایی که به بیکاری جوانان مربوط می‌شود، با شرایط به شدت وخیمی روبه‌رو هستیم به طوری که در سراسر این منطقه ۱۰ تا ۱۵ میلیون جوان شغل خود را از دست خواهند داد. وی افزود: زمان آن رسیده است که بازار را به روی بازیگران خصوصی باز کرده و به تازه‌واردها اجازه ورود به اقتصاد را بدهیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *