RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

کمین کرونا برای صادرات مواد غذایی ایران

احمد فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۳/۱۵کد خبر: 306979
ایستانیوز:صنایع غذایی ایران برای توسعه صادرات به عراق و افغانستان و کشورهای سی آی اس برنامه ریزی کرده اما متاسفانه همه راه ها برای رسیدن به هدف بسته شده است.
محصولات صنایع غذایی با همه گیری کرونا در ایران از ناحیه مصرف داخل ضربه نخورد. بیشتر مردم از کالای فله و آزاد به مصرف کالای بسته بندی و صنعتی روی آوردند. اما از این فصل به بعد آسیب های کرونا در این صنعت نمود می کند. صنایع غذایی ایران ظرفیت  تولید را با نگاه به صادرات دراز مدت افزایش داده است اما به دلیل چالش های ناشی از همه گیری کرونا در ارسال محصول به کشورهای مختلف، زیان می بیند. صنایع غذایی ایران برای توسعه صادرات به عراق و افغانستان و کشورهای سی آی اس  برنامه ریزی کرده اما متاسفانه همه راه ها برای رسیدن به هدف بسته شده است.
 
در کمپین نفس برای حفظ فرصت های صادراتی در بازار کشورهای همسایه تلاش کردیم. هرچند در داخل با همکاری های انجام شده و حمایت اتاق در زمینه امهال مالیات به نتیجه خوبی رسیدیم اما در مورد مرزها، عدم همکاری کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه تلاش های کمپین نفس را به نتیجه موثر نرساند. 
 
در بازار داخل هم چنان محصولات صنایع غذایی مورد استقبال مردم است و حتی درباره عرضه محصولات جدید هم مشکلی نداریم. پیشتر در مقاطعی براساس سیاست های دولت واردات بسیاری از محصولات خارجی آزاد شده بود که اکنون این محصولات در بازار عرضه نمی شود و جایگزین های داخلی دارد. تولیدکنندگان داخلی می توانند محصولات جدید را با توجه به تقاضای بازار، نیاز مردم و البته قدرت خرید خانوار تولید کنند. حضور محصولات خارجی در بازار داخل به شرکت های ایرانی ایده تولید محصولات تازه را داده است که با تقاضای مشتری داخلی سازگارتر است. برای محصولات خاص صنایع غذایی در ایران همیشه تقاضای ثابتی وجود دارد که هرچند در سال های گذشته از محل واردات تامین می شد اما اکنون از سوی صنایع داخلی پاسخ داده می شود.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *