RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

معاملات مسکن باوجود کاهش شدید با رشد قیمت رو به رو بوده است

مشاوران املاک باز ولی خرید و فروش ملک تعطیل است

۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱/۲۶کد خبر: 304155
ایستانیوز:تعداد معاملات ثبت شده در سامانه کد رهگیری در آخرین ماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن (بهمن) با ۲۴.۴ درصد کاهش سقوط را تجربه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،در حالی که بازار مسکن طبق روال سال های گذشته باید فرودین ماه را با روزهای رونق و بهار خرید و فروش شروع کند و بازار در اردیبهشت و خرداد ( حتی تا نیمه های تابستان) با رشد معاملات رو به رو باشد و به اوج برسد؛ بررسی های سایت اتاق تهران و و گفت و گو با تعدادی از مشاوران املاک سطح شهر ( به خصوص مرکز شهر) نشان می دهد که سایه این بیماری کرونا روی معاملات به شدت سنگینی می کند و عملا بازار وارد رکود شده است. مشاوران املاک جزو صنوف پر ریسک برای تعطیل بودن  به خاطر کرونا از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام نشده و مشغول کار هستند اما صاحبان این مراکز می گویند به دلیل بیماری مردم تمایلی به بازدید برای خرید ندارد و در مقابل بسیاری از فروشندگان هم به دلیل بیماری اعلام کرده اند که فعلا از فروش ملک خود منصرف شده اند و همچنین از ترس بیماری نمی توانند شرایط بازدید مشتری را فراهم کنند. اما نکته مهمی که در این بین بیشتر مشاوران املاک اعلام می کنند این است که قیمت ها رشد کرده است. صاحب یکی از مشاوران املاک در خیابان خردمند ( مرکز شهر) می گوید:« باوجود اینکه شاهد رکود هستیم و عملا خرید و فروش متوقف شده و حتی بازدیدی هم صورت نمی گیرد ولی قیمت مسکن به دلیل رشد قیمت دلار و طلا و همچنین سردرگمی بازار بعد از کرونا افزایش داشته است. علاوه بر این چون فایل ها به شدت کم شده است، هرکسی که تمایل به خرید در این شرایط داشته باشد باید زیربار قیمت های اعلامی فروشنده ها برود.
 
همچنین مشاور فروش ملک در یکی دیگر از بنگاه های املاک در نزدیکی میدان هفت تیر، به سایت اتاق تهران می گوید:« ما بعد از حدود 15 روز تعطیلی در عید از اول هفته گذشته به کار برگشته ایم اما روزی سه، چهار تا مشتری حضوری بیشتر نداریم و بیشتر کسانی هم که تماس می گیرند فروشنده هایی هستند که می خواهند قیمت بگیرند و ببیند که چقدر قیمت ها رشد کرده است.» این مشاوراملاک می گوید:« مشاوران املاک درست است باز هستند ولی در عملا تعطیل هستند و کاری انجام نمی دهند. از طرف دیگر ساخت و ساز هم تعطیل شده و این موضوع خود در ماه های آینده و بعد از پایان کرونا اثراتش را نشان خواهد داد.»
 
رکود کنونی و رشد قیمت مسکن از اسفندماه و با ورود کرونا به کشور به صورت جدی کلید خورد، نکته ای که آمارها هم به خوبی آن را نشان می دهند. بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن طی اسفند ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران با رشد حدود 8.6 درصدی به 15 میلیون و 568 هزار تومان رسید در حالی در بهمن ماه سال 98 قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران 14 میلیون و 405 هزار تومان بود. همچنین تعداد معاملات ثبت شده در  سامانه کد رهگیری در آخرین ماه سال گذشته نسبت به ماه پیش از آن (بهمن) با 24.4 درصد کاهش سقوط را تجربه کرده است. همچنین طبق آمارها بیشترین قیمت مسکن در اسفندماه مربوط به منطقه یک با 33 میلیون و 217 هزار تومان بوده که نسبت به بهمن ماه (29 میلیون و 427 هزار تومان)  12.8 درصد افزایش یافته است. در اسفند ماه سال گذشته قیمت مسکن در 21 منطقه دیگر تهران با وجود کاهش معاملات افزایش یافته بود.



برچسب‌ها:مشاوران املاک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *