RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

سیاوش وکیلی:

افزایش سرعت افزایش سرمایه ها با تسهیلات جدید سازمان بورس

۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۵کد خبر: 301659
ایستانیوز:این روزها با افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه، لزوم حضور ابزارهای معاملاتی جدید برای حمایت از حجم معاملات و پشتیبانی از بازار احساس می شد که ابزار فروش تعهدی یکی از این محصولاتی است و می تواند در روزهای منفی نیز، برای سرمایه گذار عایدی ایجاد کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سیاوش وکیلی، مدیر عامل شرکت توسعه گوهران امید، در گفت و گویی با سنا، در خصوص این ابزار معاملاتی بیان داشت: ابزار معاملاتی فروش تعهدی یا همان short selling توسط سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی شد تا در شرایط منفی نیز با دو طرفه کردن بازار، موجب کسب سود برای فعالان حرفه ای شده و سرمایه گذاران بتوانند از این پتاسیل استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های دستورالعمل فروش تعهدی این است که کلیه اوراق بهادار را شامل می شود و فقط مختص به سهام نیست. از این ابزار در اوراق صکوک، اسناد خزانه اسلامی و صندوق های بادرآمد ثابت  نیز می توان بهره برد. البته باید تاکید داشت که فقط سرمایه گذاران حرفه ای و متخصص، که دانش مالی و سرمایه گذاری دارند از این ابزار استفاده کنند و تازه واردها برای کاهش ریسک پرتفوی خود از صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های مشاور سرمایه گذاری بهره ببرند.
 
وی در خصوص دیگر اقدامات برای رونق بازار سرمایه بیان داشت: بحث افزایش سرمایه از محل صرف سهام نیز یکی دیگر از مباحثی است که در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته و اجرای آن تسریع پیدا کرده است .
 
وکیلی گفت: با حمایت قانون تجارت از افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران دیگر و استفاده از این نوع افزایش سرمایه، سرعت افزایش سرمایه ها بسیار بیشتر شده و در واقع نقدینگی جدید به این حجم اضافه می شود. این فرصت بسیار مغتنمی است که جای خوشحالی دارد اما به کارگیری این ابزار نیازمند توسعه و ارتقاء فرهنگ سهامداری است.
 
مدیرعامل شرکت توسعه گوهران امید در این خصوص افزود: با توجه به افزایش حجم ورود سرمایه گذاران جدید به بازار سرمایه و عدم آشنایی برخی از این گروه با بازار سرمایه، قوانین، اصطلاحات و ... لازم است به زیرساخت های فرهنگی بازار سرمایه توجه ویژه ای شود تا به این ترتیب، شاهد حضور سهامدارانی با دانش سرمایه گذاری کافی در بازار سرمایه باشیم .
 
وکیلی در ادامه با ارائه پیشنهادی به قانون گذاران بازار سرمایه بیان داشت: با حضور سرمایه گذاران جدید و افزایش تمایل مردم به بازار سهام به نظر می رسد مناسب باشد تا نهاد قانون گذار مجوزهای لازم را برای افزایش شناوری سهام شرکت ها اعطا کند و سهامداران عمده از این طریق ۵ تا ۱۰ درصد از سهام فعلی خود را در بازار عرضه کنند . از طریق این عرضه نه تنها خللی در مالکیت سهم سهامداران عمده ایجاد نمی شود بلکه عطش بازار نسبت به سهام موجود کمتر می شود و این حجم از ورود نقدینگی که به بازار اتفاق افتاده است می تواند به راحتی جذب شود.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *