RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

۹۱۰ میلیارد تومان پول مترو در انتظار تأییدیه بانک عامل

بانک آینده به تعهد خود در خصوص مترو عمل کند

۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵کد خبر: 299138
ایستانیوز:مدیرعامل متروی تهران در مورد سرانجام ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مانده برای توسعه خط ۶ و ۷ مترو توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی امام ، در مورد سرانجام انتشار اوراق مشارکت برای توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: سال گذشته شورای شهر تهران مجوز انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را صادر کرد که مقرر شد این مبلغ برای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص توسعه خط ۶ و ۷ مترو مورد استفاده قرار گیرند.
 
وی با بیان اینکه انتشار این اوراق به دو قسمت تقسیم شد و دو بانک عامل برای انتشار این اوراق در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد: در قسمت اول ۳۹۰ میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن منتشر شد که در اواخر مهر ماه امسال به مترو تزریق شد.
 
وی با بیان اینکه قسمت اصلی این اوراق ۹۱۰ میلیارد تومان بود که بانک آینده به عنوان بانک عامل شناخته شد، گفت: متاسفانه بر خلاف بخشنامه بانک مرکزی، مسئولان این بانک هنوز آن را پرداخت نمی‌کنند.
 
امام با بیان اینکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک عامل باید بلافاصله پول را به حساب ناشر اوراق که در اینجا شهرداری تهران است بدون هیچ توجیهی واریز کند، ادامه داد: اما متاسفانه از اواخر تیر ماه تا کنون که ۵.۵ ماه می‌گذرد هنوز پرداخت این پول صورت نگرفته است.
 
مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه قرار بود این ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در خط ۶ و ۷ مترو صرف شود و می‌توانست منشأ اتفاقات خوب باشد اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است، گفت: البته بانک عامل در ماه گذشته دچار تغییر مدیریتی شد و نتیجه تمام جلسات که در سطوح مختلف برگزار کردیم، بی نتیجه ماند.
 
وی در مورد چرایی پیچیدگی این موضوع تصریح کرد: شهرداری تهران به عنوان ناشر اوراق باید وثیقه‌ای را در بانک بگذارد که در مورد نوع تضامین با مدیریت قبلی به نتیجه رسیده بودیم اما مدیریت فعلی تضامین شهرداری را قبول نمی‌کند و ما در یک چرخه گرفتار شدیم.
 
به گزارش ایسنا ؛ امام افزود: شهردار تهران از طریق همتی رئیس بانک مرکزی پیگیری‌هایی را انجام داده است و حتی طی ماه‌های اخیر جلساتی برگزار شد اما به نتیجه عملی نرسید.
برچسب‌ها:مترو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *