RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

با تصویب قانون ارزهای رمزنگار، راه برای انتشار یوآن دیجیتال هموار شد

قوانین تازه برای بلاک‌چین سه‌لایه چینی

منبع: بلومبرگ
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱کد خبر: 297967
ایستانیوز:طبق قانون تازه، بلاک‌چین و سیستم اطلاعات رمزنگاری‌شده مرتبط با آن به سه گروه تقسیم می‌شود: مرکزی، عمومی و تجاری. بلاک‌چین مرکزی و عمومی برای حفاظت از اطلاعات دولتی و عمومی استفاده خواهند شد و بلاک‌چین تجاری باقی حوزه‌ها را دربر می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، سه تحول مهم در ماه گذشته نشان داد که رهبران چینی‌ چقدر در مورد بلاک‌چین جدی هستند و برای آن برنامه‌های بلندمدت دارند. البته مشخص است که نگاه دولت چین به این تکنولوژی با نگاه غربی‌ها به آن متفاوت است و پکن ترجیح می‌دهد نسخه‌های بسته‌تر و قابل کنترل‌تری از بلاک‌چین را در چین راه بیندازد.
 
تحول اول سخنرانی شی جین‌پینگ، رهبر چین در جمع دولتمردان این کشور بود. به گزارش رسانه‌های چینی، او در این سخنرانی از مردم خواست که «فرصت را از دست ندهند» و در توسعه تکنولوژی بلاک‌چین «نقش اصلی» را برعهده گیرند. جین‌پینگ گفت «ما باید بلاک‌چین را به عنوان کشفی مهم ببینیم که قرار است به ابداعات مستقل از سیستم اولیه ختم شود.»
 
چند روز بعد اعلام شد دولت چین قانون جدیدی را تصویب و قوانین اولیه مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده را معرفی کرده است. قانون جدید از اول ژانویه ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. به گفته تحلیل‌گران به نظر می‌رسد هدف قانون جدید باز کردن راه برای انتشار یوآن دیجیتال است که اولین واحد پول دیجیتال در مقیاسی عظیم و دولتی در جهان خواهد بود.
 
تحول سوم هم سخنرانی لی وئی، رئیس بخش تکنولوژی بانک خلق چین در اجلاسی در شانگهای بود. به گزارش رویترز او از بانک‌های تجاری خواست بلاک‌چین را در امور مالی خود وارد کنند.
 
طبق گزارش‌ها بانک خلق چین از سال ۲۰۱۴ در حال تحقیق روی ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک‌چین بوده است. در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که این بانک توسعه بلاک‌چین را بخشی از برنامه‌ای پنج‌ساله قرار داده است. غول‌های تکنولوژی چین مثل تن‌سنت و علی‌بابا در حال حاضر روی پلت‌فرم‌های بلاک‌چین کار می‌کنند و گفته می‌شود که بانک مرکزی هم آماده انتشار یوآن دیجیتال است.
 
با آنکه بخش عمده‌ای از مزارع استخراج بیت‌کوین دنیا در چین قرار دارد، چین به طور کلی موافق سیستم‌های عمومی و باز بلاک‌چین نیست. بیت‌کوین روی یک بلاک‌چین‌ عمومی است که در آن افراد بدون آنکه هویت خود را افشا کنند در شبکه حضور دارند و نسخه‌ای از دیتابیس‌ را در کامپیوتر خود نگه می‌دارند. سخنرانی‌های گروهی از مقامات این احتمال را تقویت کرده که پکن قصد دارد در مورد مزارع استخراج بیت‌کوین در چین سیاست‌های سختگیرانه‌ای در پیش بگیرد.
 
در ماه ژانویه اداره نظارت بر اینترنت در چین قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن تمام شرکت‌ها و افرادی که «خدمات اطلاعاتی بلاک‌چین» ارائه می‌کنند باید خود را به ثبت برسانند و اطلاعات مربوط به کاربرانشان را ذخیره کنند. طبق گزارش‌ها تاکنون ۵۰۰ پروژه در این سیستم به ثبت رسیده است.
 
قوانین جدید: بلاک‌چین سه‌لایه
 
با آنکه چین هنوز داد و ستد ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می‌داند و ارز دیجیتال ملی این کشور منتشر نشده، قوانین جدید راه را برای حرکت سریع‌تر پکن در این حوزه باز می‌کند. هدف قانون جدید رسیدگی به «چالش‌های حقوقی تازه‌ای است که ارزهای دیجیتال تجاری به وجود می‌آورند» چون اینها «نقشی مهم و فزاینده در توسعه اقتصاد چین بازی خواهند کرد.»
 
طبق قانون تازه، بلاک‌چین و سیستم اطلاعات رمزنگاری‌شده مرتبط با آن به سه گروه تقسیم می‌شود: مرکزی، عمومی و تجاری. بلاک‌چین مرکزی و عمومی برای حفاظت از اطلاعات دولتی و عمومی استفاده خواهند شد و بلاک‌چین تجاری باقی حوزه‌ها را در بر می‌گیرد. طبق قانون دو بلاک‌چین اول جزو «امور محرمانه دولتی» خواهد بود و مردم عادی، کسب و کارها و سازمان‌ها فقط می‌توانند به بخش تجاری دسترسی داشته باشند.
 
طبق پیش‌نویس این قانون «دستورالعمل‌ها و مقررات شفاف برای سنجش نقش تکنولوژی‌های بلاک‌چین تجاری در منافع ملی نیاز است و سیستم و قوانین رها و آسان‌گیر کنونی دیگر پاسخ‌گوی این صنعت نیست.» قانون جدید تحقیق و توسعه روی تکنولوژی‌های تجاری رمزارز را تشویق می‌کند و یک سیستم استاندارد نظارتی روی بازار ایجاد می‌کند. قانون جدید خواستار راه‌اندازی پروژه‌های آموزشی مرتبط با بلاک‌چین در سراسر کشور شده - از جمله برپایی نمایشگاه‌ - تا این تکنولوژی را بین مقامات دولتی، شرکت‌ها و گروه‌های اجتماعی ترویج کند.
 
کنگره چین نسخه اولیه این طرح را در ماه جولای منتشر کرد و خواستار نظرات و مباحثه تحلیل‌گران بر سر آن شد. در نسخه اولیه در مورد موضوعاتی از قبیل اینکه استانداردهای چینی تا چه اندازه‌ای باید با سیستم‌های بین‌المللی رمزارزها سازگار باشند بحث شده است. اینکه آیا نیاز است شرکت‌های خصوصی نحوه استفاده خود از بلاک‌چین را با دولت هماهنگ کنند یا نه هم مورد بحث قرار گرفته است.
 
بلاک‌چین
 
بلاک‌چین (Blockchain) تکنولوژی‌ای است که می‌تواند اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها را در یک شبکه P2P از همه کامپیوترهای عضو شبکه به شیوه‌ای امن ذخیره کند (برخلاف سیستم بانکی کنونی که اطلاعات را در یک محل حفظ می‌کند). سرورهای مستقل در سراسر دنیا شبکه‌ای را که بلاک‌چین را می‌گرداند تشکیل می‌دهند.
 
ارز رمزنگاری‌شده
 
ارز رمزنگاری‌شده یا Cryptocurrency نوعی واحد پولی دیجیتال است. به آن رمزنگاری‌شده می‌گویند چون از نوعی رمزنگاری بسیار امن برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این ارزهای دیجیتال روی تکنولوژی بلاک‌چین ساخته می‌شوند./ آینده نگر 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *