RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کرد؛

شفاف سازی بیمه ها عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور

۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۹/۹کد خبر: 295310
ایستانیوز: رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در هر کشوری متفاوت است و با توجه به شناخت محصولات بیمه ای در آن کشور توسط شرکت های بیمه و نمایندگان آن ها، ضریب نفوذ بیمه کاهش و یا روند افزایشی را طی می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال ۹۷نشان می دهد اوضاع ضریب نفوذ بیمه در ایران چندان مساعد نیست و تاثیری بر تولید ناخالص داخلی نداشته است به طوری که از ۲.۳درصد به ۲.۳۸درصد رسیده است. این آمار نشانگر آن است که صنعت بیمه در مجموعه اقتصاد کشور از حرکت سریعتری برخوردار نبوده است،
 
رشد کمی استارت آپ های بیمه در ایران و حتی رقابت منفی شرکت های بیمه با یکدیگر که عمدتا در موضوع نرخ شکنی صورت می گیرد نیز نتوانسته قطار صنعت بیمه را به سرمنزل مقصود خود برساند.
 
اما چه عواملی در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تاثیرگذار است؟در این زمینه غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی به خبرنگار اقتصاد۲۴گفت: اگر پیشرفت و گسترش بیمه های زندگی، فعالیت هدفمند استارت آپ ها، ورود نیروهای خلاق و تازه نفس و حضور گسترده صنعت بیمه در بازار سرمایه روز به روز افزایش یابد ضریب نفوذ بیمه در ایران باید از ۲/۴به ۷درصد برسد.
 
وی افزود: ضریب نفوذ بیمه در هر کشوری متفاوت است و با توجه به شناخت محصولات بیمه ای در آن کشور توسط شرکت های بیمه و نمایندگان آنها، ضریب نفوذ بیمه کاهش و یا روند افزایشی را طی می کند.
 
شفاف سازی در شرکت های بیمه باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود
 
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شفاف سازی در شرکت های بیمه باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود، اظهار کرد: اگر شرکت های بیمه رتبه بندی شوند و در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد این مسئله باعث می شود اعتماد از دست رفته مردم نسبت به صنعت بیمه دوباره به این صنعت بازگردد و به خودی خود باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد از دست رفته مردم به صنعت بیمه بازگردد صنعت بیمه می تواند در بروز هرگونه حادثه ای، بهترین پاسخ را برای حل آن مشکل ارائه دهد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *