RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

طلای ایران ٢٠‌میلیون تومان ارزان‌تر است

۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۷/۲۳کد خبر: 289947
ایستانیوز:طلا در بازار ایران ارزان‌تر از بازار جهان شد. حالا هرکیلوگرم طلا در ایران تا ٢٠‌میلیون تومان ارزان‌تر از کشورهای همسایه است و همین موضوع انگیزه قاچاق طلا را برای قاچاقچیان زیاد کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر با اعلام این موضوع به «شهروند» می‌گوید: «موافق دستکاری قیمت‌ها در بازار طلا نیست و همان‌گونه که حباب قیمت طلا به نفع اقتصاد ایران نیست، کاهش قیمت طلا و ریزش آن نسبت به کشورهای همسایه هم اتفاق مثبتی برای اقتصاد به شمار نمی‌آید.»
حباب سکه منفی شد
بر اساس آن‌چه نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده، ارزش سکه در بازارهای داخلی ٥٠‌هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز حدود ۵‌هزار تومان زیر قیمت جهانی درحال دادوستد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهای هر مثقال طلا نیز در روزگذشته حدود ۱۰‌هزار تومان کاهش داشته و به یک‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ۶۱‌هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۳‌هزار تومان افت قیمت به نرخ ۴۹۶‌هزار و۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. این افت قیمت حالا قاچاق طلا را حسابی رونق بخشیده است.  آن‌گونه که عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر به «شهروند» می‌گوید: «در بیشتر مواقع‌سال، هر کیلو طلای ایران بین  ٥ تا ٢٠‌میلیون تومان ارزان‌تر از بازار کشورهای همسایه است.»
او ادامه می‌دهد: «قاچاق طلا معمولا به صورت طلای آب‌شده یا مسافری به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.» آن‌گونه که این فعال صنفی توضیح می‌دهد: «سوداگری در بازار طلا این روزها از بین رفته و بیشتر کسانی که خریدی انجام می‌دهند، همان مشتریان واقعی هستند.»
 
اجازه دهید بازار رفتار خود را داشته باشد
سکه تمام بهارآزادی که اردیبهشت امسال از مرز ٥‌میلیون تومان هم گذر کرد، دیروز در بازار تهران به قیمت ٣‌میلیون و ٩٥٤‌هزار تومان فروخته می‌شد. این کاهش قیمت اما در شرایطی در بازار ایران رخ داده که بهای اونس جهانی در ماه‌های گذشته روند صعودی داشته و از حدود ١٢٧٤,٩٢ دلار در اردیبهشت امسال به ١٤٨٨.٧٤ دلار در ٢٠ مهر امسال رسیده است. محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر با اشاره به حباب حدود ٨٠٠‌هزار تومانی سکه در ماه‌های نخست امسال، ادامه داد: «نه برای حباب ٨٠٠‌هزار تومانی قیمت سکه در آن روزها توجیهی وجود دارد و نه برای منفی‌شدن قیمت‌ها در امروز.» او که معتقد است باید اجازه داد که بازار رفتار خود را  انجام دهد، افزود: «کاهش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی نسبت به بازارهای جهانی اتفاق خوبی به شمار نمی‌رود و تأثیر منفی خواهد داشت.»
 



برچسب‌ها:طلای ایران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *