RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

بازار سرمایه در انتظار انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها

۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۷/۲۳کد خبر: 289920
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از مولفه‌هایی که می‌تواند برای بازار سهام و سرمایه‌گذاران آن مورد توجه باشد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رضا رحمتی  در خصوص دلایل افت شاخص بورس و تشکیل صف‌های فروش در بازار سرمایه گفت: در چند روز گذشته از نظر بازدهی بازار سهام این روزها یکی از بازارهایی است که برای ورود با دید کوتاه مدت به سرمایه‌گذاران توصیه نمی‌شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین ریزش‌های پیاپی این روزهای شاخص بورس و افت قیمت سهام شرکت‌ها نیز این درس بزرگ را برای سهامداران به ویژه تازه‌واردان به همراه داشت که نباید همیشه در این بازار منتظر رشد و سودآوری بود.
 
وی اضافه کرد: جدا از اینکه بعد از هر افزایش و صعود چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام و لزوم استراحت و اصلاح شاخص و قیمت‌ها، افت این روزهای بازار سهام موجب شده تا ورود نقدینگی به این بازار این روزها با احتیاط بیشتر و در پی آن با کُندی اتفاق بیفتد و این عامل نیز موجب شده تا روند اصلاح بازار سرمایه با عمق بیشتری اتفاق بیفتد.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از تفاوت‌های بازار سهام با سایر بازارها تخصصی بودن این بازار بوده و ورود و حضور در آن نیاز به تخصص، آگاهی، رصد خبرها و دانش بسیار است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا افت‌های این روزهای بازار سرمایه نشانه آغاز رکود در این بازار است؟ گفت: پاسخ به این پرسش در گرو روشن شدن چند موئلفه است. نخست اینکه بازار سرمایه این روزها همتراز و حتی بالاتر از تورم نرخ دلار رشد کرده است؛ بنابراین از این منظر می‌توان گفت بازار سهام به روزهای انتهایی خود نزدیک شده است.
 
این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: این در شرایطی است که یکی از عوامی تداوم روند صعودی این بازار حضور نقدینگی است که در حال حاضر این نقدینگی در آن حضور دارد.
 
وی تصرح کرد: بر این اساس شاید عمده دلیل که بتواند در میان‌مدت روند صعودی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها را تداوم ببخشید، پیش خور کردن خبرهای خوب در حوزه اقتصادی و روابط سیاسی باشد که فعلا چشم‌انداز مثبتی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه رفتار چند روز پیش روی بازار سهام تعیین کننده روند آتی آن خواهد بود.
 
رحمتی افزود: علاوه بر این یکی دیگر از مولفه‌هایی که می‌تواند برای بازار سهام و سرمایه‌گذاران آن مورد توجه باشد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *