RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد:

مردم سهام عدالت خود را نفروشند

۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۶/۱۰کد خبر: 284554
ایستانیوز:معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه کسی نباید در فعالیت بخش خصوصی خللی ایجاد کند از آخرین وضعیت سود سهام عدالت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح ۶۴۳پروژه تعاونی گفت: هنگامی که مسئولین و بنیانگذاران جمهوری اسلامی در هنگام تدوین قانون اساسی به فصول اصلی رسیدند از سه جایگاه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها به عنوان جایگاه‌های اقتصادی ایران نام بردند.
 
وی ادامه داد: البته شاید آن زمان بخش تعاون جایگاه خود را در اقتصاد پیدا نکرده بود اما همه کسانی که در پیروزی انقلاب سهم داشتند در آغاز بابت خطر سرمایه‌داری برای کشور نگران بودند.
 
جهانگیری افزود: در آن زمام اصل ۴۴قانون اساسی ابهامات جدی برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده بود زیرا هیچکس نمیدانست چقدر باید فعالیت بکند و نقطه پیک فعالیتش کجاست؟
 
وی ادامه داد: هر زمان کسی را دعوت می‌کردیم برای فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌گفتند قانون اساسی شما مانع فعالیت ماست چون اگر صنعت ما گسترش پیدا کند دولتی خواهد شد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گره‌گشایی مقام معظم رهبری در این موضوع گفت: امروزه باید بدانیم که هیچ کس به هیچ دلیلی نباید در فعالیت بخش خصوصی اخلال ایجاد کند.
 
جهانگیری افزود: درباره هر واگذاری حرف و حدیثی وجود خواهد داشت اما مهم این است که واگذاری‌ها باید طی یک فعالیت سالم انجام شود.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: هر دغدغه خصوصی‌سازی که شکل می‌گیرد افرادی با نیت‌های مختلف راجع به آن حرف می‌زنند. حتی من پیشنهاد کردم شورایی خارج از دولت ایجاد شود که هرآنچه آن شورا در مورد خصوصی‌سازی‌ها تایید کرد انجام شود.
 
وی با بیان اینکه اداره برخی شرکت‌ها توسط دولت به ضرر مردم خواهد بود، گفت:با این حجم سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در شرکت‌های مختلف و محاسبه سود و زیان آن‌ها می‌بینیم که برای اداره آن‌ها دولت باید از بودجه خود چیزی بدهد که این زیانی برای ملت است.
 
جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه ایران کصوری ثروتمند است، افزود: البته این به این معنی نیست که صندوق‌های ما پر از پول است و به هر طریقی که دلمان خواست می‌توانیم آن را خرج کنیم بلکه اتفاقا وضعیت ما شبیه کسی است گه صندوق‌هایی پر پول دارد اما کلید آن را گم کرده است.
 
وی ادامه داد: ایران دولت ثروتمندی است و آمریکایی‌ها فهمیده‌اند که با تحریم نمی‌شود این کشور را شکست داد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه فعال شدن بخش تعاون ما را به عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد، یادآور شد: ما در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی به این فکر بودیم که سهام کارخانه‌ها را به مردم بدهیم که در دوره بعدی این ایده در قالب سهام عدالت شروع به کار کرد.
 
جهانگیری با بیان اینکه ارزش امروز سهم کارخانه‌های مختلف در سهام عدالت بیش از ۱۴۳هزارمیلیارد تومان است، تاکید کرد:از عملکرد سال ۹۵ این کارخانه‌ها باید ۴هزار میلیارد، سال۹۶، ۴هزارو۶۰۰میلیارد و سال۹۷ ۶هزارمیلیاردتومان سود به مردم پرداخت شود.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین به مردم پیشنهاد کرد که سهام عدالت خود را نفروشند و از سود آن استفاده کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *