RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

کتاب «مرز موفقیت در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۵/۲۶کد خبر: 283769
ایستانیوز: بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حتی حرفه‌ای و کهنه کار، بر این باورند برخورداری از مهارت و دانش بالا و بهره بردن از ابزارها و روش‌های معاملاتی آزمون شده و مورد اعتماد، عامل اصلی در رسیدن به موفقیت در بازارهای سرمایه است و غالباً برای ذهنیت، نگرش و احساسات معامله‌گر در پیروزی یا شکست و سود یا زیان وی نقش چندانی قائل نمی‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در حالیکه جنبه روانی بازار، چه آن را بپذیریم و چه آن را نادیده بگیریم، عاملی قدرتمند و موثر بر نتایج معاملات است. به سخنی دیگر، افزون بر اینکه هر بازاری بر اساس ماهیت و ویژگی‌های خاص خود شکل گرفته است، هر معامله‌گری نیز دارای ذهنیت‌ها و نگرش‌های ویژه خود است که می‌تواند به بزرگترین مانع در دستیابی وی به موفقیت در بازار بدل شود.
 
کتاب «مرز موفقیت در بورس» نوشته جیک برنستین و آدرین لاریس طغرائی، ترجمه مهدی صفایی قادری و محبوبه حاجی‌زاده در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات بورس منتشر شده است. جلد نخست کتاب با عنوان چگونه از قدرت روحی برای موفقیت در سرمایه‌گذاری استفاده کنیم؟ به بازار عرضه شده است.
 
جلد نخست از مجموعه چهار جلدی مرز موفقیت در بورس، می‌آموزد معامله‌گری یک تجربه زندگی است و این حرفه شبیه به دیگر کسب و کارها نیست و برای معامله‌گر بهتر شدن، نخست باید فرد بهتری شد. از این روی به رابطه میان احساسات و معاملات می‌پردازد و از شاخص احساسات روزانه به عنوان شاخصی برای یافتن روندهای صعودی و نزولی کوتاه مدت یاد می‌کند و بیان میدارد دوستان و دشمنان اصلی معامله‌گران در درون آنها متولد می‌شوند و موفقیت در بازار از یک فرآیند کنترل درونی ناشی می‌شود. مرز موفقیت در بورس به معامله گران انگیزه می‌دهد تا نه تنها در معامله که در تمام جنبه‌های زندگی خود بهترین کار را انجام دهند.
 
ارائه نمونه های موردی از معامله‌گران موفق و روش آنها، همچنین معامله‌گران ناموفقی که به سبب عدم حفظ تعادل میان ابعاد روحی و کسب و کار خود دچار مشکل شده اند و پیشنهادهای کاربردی برای غلبه بر این مشکلات از دیگر نکات برجسته کتاب به شمار می رود. مرز موفقیت به محیط پیرامون، وضعیت جسمی، سلامت و تغذیه معامله‌گر به عنوان مولفه‌های تاثیرگذار در دستیابی به سودآوری نیز توجه دارد.
 
این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است؛ این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۵۹۷ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۵۲۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۳۳۰ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۲۴۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.
 
 به گزارش سنا، علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۶۲-۸۴۰۸۳۱۶۱ تماس بگیرند.
 
آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک ۲۷ ساختمان شماره ۲ سازمان بورس.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *