RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

احتیاط بازارهای آسیا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا

۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۳/۲۸کد خبر: 279217
ایستانیوز: سرمایه گذاران بازارهای آسیایی در این روزها بسیار محتاطانه عمل می کنند چراکه منتظر تصمیم نهایی بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش یا عدم کاهش نرخ بهره هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، روز سه شنبه شاخص شانگهای ۰.۲۵ و نیکی ژاپن ۰.۳ درصد عقب نشستند. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ اما ۰.۱۵ درصد رشد کرد. شاخص آسیا پاسفیک به جز ژاپن نیز ۰.۲ درصد بالاتر رفت.
 
در این میان، شاخص بازار سهام استرالیا به آخرین تصمیم بانک مرکزی آن کشور، که نرخ بهره را بار دیگر کاهش داده است، واکنشی مثبت نشان داد و ۰.۳ درصد رشد کرد. بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره این کشور را به ۱.۲۵ درصد کاهش داده است و پایین ترین سطح تاریخی نرخ بهره در این کشور را به ثبت رسانده است.
 
در آمریکا نیز بانک مرکزی آن کشور در نشستی دو روزه که امروز شروع می شود در خصوص نرخ بهره تصمیم گیری می کند. رئیس جمهور آمریکا بانک مرکزی را تحت فشار گذاشته است تا نرخ بهره را کاهش دهد. سرمایه گذاران نیز اکثرا چنین انتظاری دارند. اما شاید بانک مرکزی نرخ بهره را بی تغییر بگذارد و کاهش آن را به ماه های آتی موکول کند.
 
کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا سیگنال مثبتی به بازارهای دارایی خواهد بود که ماه گذشته، به دلیل افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین ،ضربه سختی را تحمل کردند. خبر کاهش احتمالی نرخ بهره موجب شده است که شاخص اس اند پی در ماه جاری پنج درصد رشد را به ثبت برساند. این بازار در ماه می روندی نزولی داشت و به یمن پخش اخبار کاهش نرخ بهره کمی جان گرفته است.
 
استراتژیست های نرخ بهره در بانک مریل لینچ آمریکا در یادداشتی نوشت، "ظرف چند ماه، بازار از یک وضعیتی که صرفا از بانک مرکزی دنباله روی می کرد به وضعیتی تغییر موضع داد که بانک را به سمت کاهش نرخ هدایت می کند."
 
گرچه فشار انتظارات بازار ممکن است موجب کاهش نرخ بهره شود، اما شاید این فشارها کافی نباشد. از سوی دیگر، تنش های تجاری آمریکا و چین نیز، که بر شانه اقتصاد آمریکا سنگینی می کند، بانک مرکزی را تحت فشار قرار داده است.
 
ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسوی، به رویترز گفته است که بازار به شدت در انتظار کاهش نرخ بهره است و اگر این اتفاق نیفتد ناامیدی بازار را فرا میگیرد.
 
روز دوشنبه وقتی گزارشی از بانک مرکزی، نشان داد که رشد کسب و کارها در ماه جاری به پایین ترین سطح خود در ۲ سال و نیم اخیر رسیده است، بازده اوراق خزانه افتی شدید کرد. همین امر، انتظار سرمایه گذاران را بیش از پیش برای کاهش نرخ بهره بالا برد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *