RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

رسیدگی به تخلفات، تفویض اختیار بعدی بورس‌ها

۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۲/۸کد خبر: 274793
ایستانیوز:شاپور محمدی در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته این سازمان به واگذاری برخی اختیارات به بورس‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از واگذاری این وظایف به بورس‌ها، نخست ایجاد رقابت سالم بین بورس و فرابورس به دلیل نزدیکی این دو بازار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: ویژگی دوم این اقدام، خواسته فعالان و اهالی بازارسرمایه این بود که سازمان بورس به دلیل دارا بودن جایگاه نظارتی باید کمتر در بعد اجرایی وارد شود، مگر در جاهایی که بورس‌ها به لحاظ سازمانی و اداری امکان دنبال کردن مسایل را نداشته باشند؛ از این جهت سازمان تصمیم گرفت بعضی افشاها و گرفتن اطلاعات را به بورس‌ها واگذار کند.
 
دکتر محمدی اضافه کرد: در حال حاضر همه فعالان بازار اطلاع دارند که فرم‌هایی برای افشای اطلاعات وجود دارد که با حرف «ب» به معنی بورس آغاز می‌شود، همچنین فرم‌های شماره‌بندی شده‌ای وجود دارد که با حرف «س» به معنی سازمان شروع شده‌اند؛ این موضوع نشان‌دهنده برخی تکالیفی است که برای افشای اطلاعات است با چارچوبی مشخص به بورس‌ها واگذار شده است.
 
او تفویض‌های انجام شده در بورس‌ها را عملکردی مناسب عنوان کرد و افزود: به طور مثال حوزه توقف و بازگشایی نمادها در بازار پایه فرابورس تفویض شده است. در حوزه کانون‌ها هم تعدادی تفویض انجام شده است، به طوریکه سازمان معتقد است بخشی از کارها باید توسط خود کانون‌ها انجام شود. کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران در حال حاضر بخشی از کارها را انجام می‌دهند. از جمله کمیته سازش که کانون کارگزاران در گذشته فعال بود در این حوزه اما کانون نهادهای سرمایه‌گذاری نیاز به تقویت در این حوزه داشت که انجام شد و هم اکنون با سازو کار مشخصی در حال انجام است.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: موضوع دیگر قابل بررسی، رسیدگی به تخلفات است. در برنامه سازمان بورس مقرر شده است که برخی از تخلفات مطابق قانون توسط بورس‌ها رسیدگی شوند؛ بنابراین، باید تلاش شود این حوزه بورس‌ها نیز تقویت شود تا به این طریق بخش عمده‌ای از تخلفات توسط آنها رسیدگی شود، البته مرجع تجدید نظر نیز طبق قانون سازمان بورس است که در هیات مدیره این سازمان اقدام می‌کند.
 
به گزارش سنا ،وی در پایان تاکید کرد: قصد داریم برخی اختیارات را هم به کانون‌ها بدهیم تا بتوانند اعضای خودشان را ساماندهی کنند، تا بتوانیم به مفهوم نهادهای خود انتظام بیشتر نزدیک شویم. در حال حاضر عملکرد کانون و بورس‌ها در این حوزه خوب و مناسب است.     



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *