RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

فریال مستوفی مطرح کرد

روابط ایران و بانک کونلون محدود به کالاهای بشردوستانه شده است

۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۲/۳کد خبر: 274588
ایستانیوز:بانک کونلون از پنجم نوامبر روابطش با ایران را تنها محدود به کالاهای بشردوستانه از جمله دارو، غذا و تجهیزات پزشکی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، گفته می شود بانک کونلون چین روابط با ایران را متوقف کرده است. البته بانک مرکزی چند روز در اطلاعیه اعلام کرد: «پیرو مذاکرات اخیر انجام شده با مدیران کنلون بانک چین، در حال حاضر تغییری در سیاست‌های بانک کنلون در معاملات کالاهای غیرتحریمی با بانک‌های غیر تحریمی ایرانی ایجاد نشده است و مسئولین بانک مذکور اعلام کردند به همکاری خود با بانک‌های ایرانی غیرتحریمِی برای معاملات و پرداخت‌های مربوط به کالاهای غیرتحریمی ادامه خواهند داد.» اما روابط با بانک کونلون و تجارت با چین در چه وضعیتی به سر می برد؟ فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران این موضوع را تشریح کرد.
 
*اوضاع تجارت ایران و چین چطور است؟ بانک کونلون چه روندی را با ایران در پیش خواهد گرفت؟
 
من دیروز با یکی از مقامات بانک کونلون صحبت کردم. دقیقا از ایشان سوال کردم که موضوع چیست و چه روندی در پیش خواهند گرفت. در واقع باید توجه کرد که بانک کونلون از پنجم نوامبر روابطش با ایران را تنها محدود به کالاهای بشردوستانه از جمله دارو، غذا و تجهیزات پزشکی کرده است. به همین دلیل برای خودم من متوقف کردن روابط تعجب آور بود. اما براساس اطلاعاتی که گرفتم این توقف انجام نخواهد شد. فروش کالاهای بشردوستانه را ادامه خواهد داد. یعنی همان روندی که از 5 نوامبر رخ می داد.
 
تنها نگرانی این این بود که اعلام کردند تا هفته آینده که جلسه شان برگزار شود، نمی توانند نظری اعلام کنند. البته این صحبت ها قبل از این بود که پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کند معافیت ها تمدید نمی شود. در واقع آنها می گویند اگر نفتی خرید و فروش نشود، پولی در این بانک باقی نمی ماند که روابطی شکل بگیرد. چرا که سازوکار این بانک با پول فروش نفت انجام می شد.
 
*چه اقدامی می توان انجام داد؟
 
مسئولان این بانک معتقدند تا هفته دیگر که زمان اعلام رسمی درباره معافیت های نفتی است، تصمیمی نمی گیرند. هفته دیگر مهلت معافیت نفتی تمام می شود. اما اگر بتوانیم در ایران در بانک هایی که تحریم نیستند، ال سی باز کنیم یا حواله پولی بدهیم که دیگر نباید مشکلی پیش آید.  
 
*بانک کونلون در واقع با پول نفت کار می کرد. اگر نفتی خرید و فروش نشود، پولی هم در این بانک وجود نخواهد داشت.
 
بله این بانک با پول نفت کار می کند و تنها برای همین روابط شکل گرفت. آنها هم دقیقا نگران همین موضوع بودند که اگر معافیت نفتی تمدید نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد. تا اینکه امریکا اعلام کرد معافیت ها تمدید نخواهد شد. البته باز هم باید دید، روز موعد، اعلام سیاست رسمی چطور انجام می شود.
 
*مانند چند ماه پیش که امریکا یک مرتبه معافیت نفتی را اعمال کرد، شاید در این دوره هم تمدید ادامه پیدا کند؟ یا صادرات نفت ایران به صفر می رسد؟
 
من گمان نمی کنم امریکا بتواند فروش نفت ایران را صفر کند. اما اگر صادرات نفت به 500 هزار بشکه هم برسد تقریبا دردی درمان نمی شود. در حال حاضر با خساراتی که به دلیل سیل به کشور وارد شده و بودجه کمی که برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده، همچنین با مشکلاتی که در واردات مواد اولیه و تکنولوژی برای صنایع مواجهیم، سال سختی در پیش خواهیم داشت.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *