RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

وضعیت اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان مطلوب نیست

کمترین رشد در سه دهه گذشته برای چین

۱۴:۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴کد خبر: 272144
ایستانیوز:دولت چین امروز پیش بینی کرد که رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ بین ۶ تا ۶.۵ درصد خواهد بود. این نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی از ۶.۶ درصد سال گذشته است. این میزان کمترین رشد سالانه چین در سه دهه گذشته بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، چین رشد اقتصادی ضعیفی را پیش بینی کرده است و هشدار داده که «مبارزه سخت» پیشرو است. سی ان ان گزارشی دراین باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، بعید به نظر می رسد که آتش بس در جنگ تجاری باعث تقویت اقتصاد چین در سال جاری شود و کاهش رشد آن را متوقف کند.
 
دولت چین امروز پیش بینی کرد که رشد اقتصادی در سال 2019 بین 6 تا 6.5 درصد خواهد بود. این نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی از 6.6 درصد سال گذشته است. این میزان کمترین رشد سالانه چین در سه دهه گذشته بوده است.
 
لی کیکیانگ، نخست وزیر چین اعلام کرد که شرایط پیچیده و سختی در برابر توسعه کشور وجود دارد. به گفته او، خطرات و چالش های غیرمنتظره ای وجود دارد ما باید خودمان را برای برای شرایط سخت تر آماده کنیم.
 
رشد اقتصادی چین حتی با اینکه دولت تلاش داشت تا ریسک های بدهی ها را کاهش دهد تا شرکت ها بودجه مورد نیاز خود را از دست ندهند، باز هم کاهش یافت.
 
دومین اقتصاد بزرگ جهان، اثرات جنگ تجاری با ایالات متحده را که منجر به ایجاد تعرفه های جدید روی 250 میلیارد دلار از صادرات چین شد را احساس می کند.
 
البته که گفته می شود در حال حاضر تنش های جنگ تجاری تا حدودی خنثی شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا هفته گذشته اعلام کرد که دو طرف «بسیار بسیار نزدیک» به توافق بر سر یک معامله هستندو ترامپ قصد دارد با شی جینپینگ، رهبر چینی برای «نشست امضای سند» ملاقات کنند.
 
روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که این جلسه می تواند حدود 27 مارس اتفاق بیفتد. اگر دولت ترامپ برخی یا همه تعرفه های جدید اعمال شده روی صادرات محصولات چینی که از سال گذشته اعمال شد را حذف کند، این توافق به طور بالقوه می تواند تعرفه های چین درمورد کالاهای ایالات متحده را کاهش دهد.
 
*کاهش سرعت رشد جهانی
 
آتش بس تجاری و رسیدن به توافق، تاثیر مثبتی روی اقتصاد چین می گذارند، اما بعید است که باعث شود موتور رشد آن به یکباره روشن شود.
 
طبق گزارش صندوق بین المللی پول، انتظار می رود که رشد اقتصاد جهانی در سال جاری با کاهش مواجه شود. به این ترتیب، انتظار می رود که چین به عنوان بزرگترین صادرکننده دنیا با تقاضای کمتری مواجه شود.
 
تحلیلگران معتقدند که با ضعف در رشد اقتصادی جهانی، انتظار می رود در طول سال های 2019-2020 رشد اقتصادی کشورها و هریک ازمناطق اقتصادی بزرگ جهان به کندی پیش برود. به گفته آنها اگرچه به نظر می رسد توافق میان امریکا و چین به خوبی پیش می رود، اما این موضوع پیش بینی کاهش رشد را تغییر نخواهند داد.
 
پکن در ماه های اخیر اعلام کرده است که اقداماتی به ارزش صدها میلیارد دلار برای تحریک اقتصادی در نظر گرفته است. این اقدامات شامل کاهش مالیات برای کسب و کارهای کوچک، تعرفه واردات کم، هزینه های بیشتر زیربنایی و سیاست های پولی آزادتر  است. اما به گفته تحلیلگران همین اقدامات هم چند ماه طول می کشد تا تاثیر خود را بر اقتصاد بگذارند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اقتصاد چین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *