RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

نکات کلیدی درباره شروع تحریم های ایران

بیش از ۷۰۰ فرد، نهاد، کشتی و هواپیما تحریم خواهند شد

۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۸/۱۴کد خبر: 264513
ایستانیوز:ایالات متحده هشدار داده است که اگر شبکه سوئیفت، معاملات با موسسات مالی مجاز ایران را متوقف نکند مورد هدف تحریم های امریکا قرار می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تحریم های امریکا به عنوان بخشی از لغو توافق هسته ای با ایران در سال 2015، نیمه شب گذشته به وقت نیویورک آغاز شد. بلومبرگ در گزارشی به این موضوع پرداخته است.
 
طبق این گزارش، مایک پومپئو، وزیر امورخارجه امریکا خبر از فهرستی از 8 کشور که معافیت موقت از امریکا دریافت کرده اند، منتشر کرد. با این حال فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی به بلومبرگ گفت: صادرات نفت ایران به سرعت در حال کاهش است و شاید در هفته آینده بیشتر هم شود.
 
*نکته های کلیدی
 
-منابع آگاه در امریکا می گویند ژاپن، هند و کره جنوبی در میان لیست معافیت موقت برای خرید نفت از ایران قرار دارند. چین بزرگترین خریدار نفت ایران در حال مذاکره برای دریافت معافیت است. در عین حال، تایوان و ترکیه هم رایزنی می کنند.
 
-به گفته کاخ سفید، بیش از 700 فرد، نهاد، کشتی و هواپیما تحریم خواهند شد. تحریم ها همچنین شامل بانک های ایرانی، شرکت های حمل و نقل و صادرات نفت هم می شود.
 
-ایالات متحده هشدار داده است که اگر شبکه سوئیفت معاملات با موسسات مالی مجاز ایران را متوقف نکند مورد هدف تحریم های امریکا قرار می گیرد.
 
-مقامات اتحادیه اروپا، آلمان، بریتانیا، فرانسه هفته گذشته در بیانیه ای مشترک اعلام کرد که عمیقا از حرکت ایالات متحده متاسف هستند و قول داده اند از شرکت های اقتصادی اروپایی که با ایران تجارت می کنند، حمایت کنند. پس از آنکه ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می شود، دولت های اروپایی قول دادند تا توافق را حفظ کنند و راه هایی برای ادامه تجارت پیدا کنند. با این حال واردات نفت آنها از ایران کاهش یافته است. شرکت هایی مانند توتال و Royal Dutch Shell Plc تمام خریدهای خود را متوقف کرده اند، چرا که نگران طرد شدن از سیستم مالی ایالات متحده هستند.
 
 -استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا روز جمعه اعلام کرد که امریکا قصد دارد از توقف جریان صندوق های بین المللی به خزانه ایران مطمئن شود.
 
*واکنش بازار
 
نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت، ماه گذشته حدود 15 درصد کاهش یافت و از قیمت 85 دلار در هر بشکه پایین تر یافته است. این کاهش در افزایش گمانه زنی ها برای پر شدن جبران کسری نفت ایران توسط اعضای اوپک به وجود آمده است.
 
تحریم های ایران به همتایانش در اوپک فشار آورده است. به گزارش بلومبرگ، عربستان از ماه آوریل تولید خود را روزانه 780 هزار بشکه در روز افزایش داده است. اینکه پادشاهی تا چه زمانی می تواند این افزایش تولید را ادامه دهد بستگی به میدان های نفتی و توان استخراجش دارد. به گفته سازمان بین المللی انرژی، عربستان ظرفیت تولید مازاد 1.3 میلیون بشکه در روز را دارد. دیگر کشورها از جمله روسیه و امارات متحده و عراق هم در این میان می توانند بیشتر تولید کنند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *