RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

فرهاد اینانلویی،معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:

فروشندگان خدمات بانکی به جای کارمندان شعب

۹:۰ - ۱۳۹۷/۷/۱۵کد خبر: 258143
ایستانیوز: اینانلویی با ترسیم ایده آل ها در شعب دیجیتال گفت: در شعب جدید باید به این اندیشید که صرفا خدمات بانکداری ارائه نکنیم بلکه باید به این سمت حرکت کنیم که خدمات غیربانکی نیز در این شعب قابل ارائه بوده و عرضه شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد اینانلویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تیتر 20 با اشاره به اینکه در حال حاضر بانکداری در ایران در مرحله گذار از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال است، تاکید کرد: بانکداری دیجیتال یک مدل و فرآیند است که قطعا دستیابی به آن در یک گام و به صورت یک مرتبه رخ نخواهد داد.
اینانلویی با اشاره به گام بزرگ بانک ایران زمین و رونمایی از نخستین شعبه دیجیتال این بانک افزود: در راستای تحقق بانکداری دیجیتال تغییر کارکرد شعب قطعا یکی از ضروریات خواهد بود و در این فرآیند، یکی از مسیرهای عزیمت به بانکداری دیجیتال، شعب سلف سرویس است که در شعبه دیجیتال بانک ایران زمین یک نمونه آن رونمایی شد و این مدلی است برای این که نشان داده شود شعب بانکی در آینده، چه فرمی خواهند داشت.
وی تاکید کرد: در دوران گذار، بانکداری سنتی باید از این شعب فعلی به سمت شعب سلف سرویس و بعد هم به بانکداری دیجیتال حرکت کند که البته ممکن است خدمات این شعب نیز در آینده متحول شود.
اینانلویی با ترسیم ایده آل ها در شعب دیجیتال ادامه داد: در شعب جدید باید به این اندیشید که صرفا خدمات بانکداری ارائه نکنیم بلکه باید به این سمت حرکت کنیم که خدمات غیربانکی نیز در این شعب قابل ارائه بوده و عرضه شوند؛ به طور مثال ارائه خدماتی نظیر خرید بیمه نامه، بلیت قطار یا سینما و غیره. در چنین الگویی قطعا شعب فیزیکی ضرورت و کاربردهای بانکی بسیار کمتری خواهند داشت، همانگونه که در حال حاضر نیز کاربردشان بسیارکمتر از پیش شده است.
این کارشناس فناوری اطلاعات بانکداری در ادامه با تاکید بر این نکته که شعب قطعا در آینده کاربرد امروزی را نخواهند داشت، تصریح کرد: اگر به آمار توجه کنیم در حال حاضر 97درصد تراکنش ها در بانک ایران زمین در خارج از شعبه صورت می گیرد و مشتریان ما فقط برای انجام 3درصد از تراکنش ها به شعب فیزیکی بانک مراجعه می کنند. در چنین شرایطی قطعا اقتصادی و منطقی نخواهد بود که ما شعب بانک را با صرف هزینه و امکانات بسیار، در بهترین نقاط شهر دایر نماییم و کسی هم به آن مراجعه نکند. در چنین الگویی قطعا کارکرد شعب تغییر خواهد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که شعب در مدلهای موثر و موفق در آینده بانکداری چگونه خواهند بود پاسخ داد: قطعا یکی از تفاوت ها این خواهد بود که به جای اینکه در یک شهری دهها شعبه وجود داشته باشد، همه خدمات و امکانات بانکی می تواند به صورت کامل در یک محل به طور مجتمع و متمرکز قرار داشته و در آن همه خدمات بانکی برای متقاضیان به صورت کامل ارائه خواهد شد. شعب سلف سرویس هم به جای شعب فیزیکی قرار می گیرند که در آنها دیگر شاهد حضور فیزیکی تحویلداران بانکی در مقابل مشتریان بانکی نخواهیم بود، بلکه مشتریان می توانند شخصا تمام خدمات موردنیاز را در تمام ساعات شبانه روز دریافت دارند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص اینکه در آینده شعب، کارمندان شعب چه جایگاهی خواهند داشت، تصریح کرد: در مدل بانکداری آینده باید به جای اینکه مشتریان به بانک مراجعه کنند، کارمندان شعبه که دیگر می توان آنها را «فروشندگان خدمات بانکی» خواند، به مشتری مراجعه خواهند نمود.
به گزارش تیتر20، وی در پایان تاکید کرد: قطعا این یکی از تغییر پارادایم ها در آینده است و اگر مشتری در این محیط جدید تجربه ارتباط خوبی داشته و خدمات ارزنده و قابل قبولی در شعب یجیتال دریافت نماید، بانک به نتیجه عملکردی مطلوب خواهد رسید و بی شک در این مسیر وفاداری مشتریان بانکی را نیز کسب خواهد کرد، چرا که وفاداری مشتریان به فیزیک شعبه نیست بلکه به خدمات و سرویس هایی است که دریافت میکند و اگر سرویس مطلوبی به وی ارائه شود قطعا ارتباط و وفاداری بیشتری نسب به بانک خواهد داشت.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *