RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

آینده شعب در بانکداری دیجیتال چگونه خواهد شد؟

۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۵کد خبر: 252998
ایستانیوز:یکی از مهم ترین شاخصه‌های شناختی ما از بانک ها شعب آنها است، شعبی که تا همین امروز تعداد آنها تعیین کننده بزرگی بانک ها بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، اما در حال حاضر در صنعت بانکداری صحبت از یک مفهوم جدید به نام «بانکداری دیجیتال» به میان آمده که هنوز نقش شعب در آن چندان ملموس و مشخص نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از صحبت های معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نقش شعب در آینده و بانکداری دیجیتال است.
 
اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: هیچ کس درباره آینده شعبه در بانکداری دیجیتال صحبت نمی‌کند و در این زمینه یک ترس وجود دارد. قطعاً شعب در بانکداری خرد دیجیتال کارکردی نخواهند داشت.
 
هم اکنون در بانک ایران زمین ۹۷ درصد تراکنش‌ها در خارج از شعب انجام می‌شود. مطمئنا بانک‌های زیادی وجود دارند که درصدشان از این هم بالاتر است. برای پرداختن به اینکه آینده شعب چه می‌شود، بد نیست چند مثال را مطرح کنم. اکنون بزرگترین شبکه تاکسی‌رانی جهان اوبر است که یک تاکسی هم ندارد، بزرگرین شبکه هتل جهان B&B Booking است که یک هتل هم ندارند، بزرگترین شبکه خرده فروشی دنیا متعلق به علی بابا است که هیچ انباری ندارد، بزرگترین بانک دنیا هم در آینده هیچ شعبه نخواهد داشت.
 
مشخص است فضا به کدام سمت و سو می رود. شک نکنید بانکداری خرد صد در صد در خارج از شعبه انجام می‌شود. تنها بانکداری اختصاصی و شرکتی خواهد بود که انجام کارشان در یک فضای بانکی است؛ آن هم نه در شعبه بلکه در یک مرکز مشاوره که خدمات خاصی را ارائه می‌کند.
 
با وجود ۳۳۰ شعبه در کشور اکنون ۹۷ درصد تراکنش‌هایمان در خارج از شعب انجام می‌شود. باید دانش دیجیتال را ترویج کنیم، کاربران ما دیگر نباید تحویلدار باشند بلکه با بانکدارانی نیاز داریم که بتوانیم در آن مرکز مشاوره برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند.
 
این افراد باید خدماتی را بفروشند که دیگر خرد نیست. تمام خدمات خرد را می‌توان به دستگاه منتقل کرد. همین الان هم کارهای کمی وجود دارند که نیاز به مراجعه به شعبه دارند. اگر امضای دیجیتال وجود داشت و مشکل احراز هویت حل شده بود دیگر کاری در شعبه نداشتیم. نقش شعبه باید عوض شود زیرا در آینده دیگر شعبی با این فرم نخواهیم داشت. شعب تغییر خواهند کرد و مفهوم شعب دیجیتال همین است.
 
این روند به یکباره انجام نمی‌شود، باید توجه کنیم بانکداری دیجیتال یعنی بانک سرویس را در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد تا آنها محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهند. تحول دیجیتالی فقط به حوزه بانکی محدود نیست و باید سعی کنیم تمام خدمات را روی این بستر ارائه کنیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *