RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مرکز آمار ایران تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور را منتشر کرد

زنگ خطر کاهش واردات کالاهای واسطه‌ای

۱۳:۸ - ۱۳۹۷/۶/۲۲کد خبر: 256980
ایستانیوز:بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار، از سال ۹۰ تاکنون به‌طور متوسط حدود ۸۰ درصد واردات به‌صورت کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده و کالاهای مصرف نهایی فقط ۲۰ درصد از واردات را به خود اختصاص داده است اما در ماه‌های اخیر واردات واسطه‌ای و سرمایه‌ای که نقش بسیار تعیین‌کننده در ارزش‌افزوده دارند با افت شدید مواجه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مرکز آمار ایران با انتشار تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی (کالایی) کشور اعلام کرد: آنچه مسلم است واردات واسطه‌ای و سرمایه ای که نقش بسیار تعیین‌کننده در ارزش‌افزوده دارند در ماه‌های اخیر با افت شدید مواجه شده است. از طرف دیگر از سال ۱۳۹۰ تاکنون به‌طور متوسط نزدیک به ۸۰ درصد واردات به‌صورت واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده درحالی‌که مصرف نهایی فقط ۲۰ درصد از واردات را به خود اختصاص داده است.

تجارت در بخش‌های عمده اقتصادی - بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه به سال قبل از رشد مثبت ۲۶.۸۴ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۷) منفی ۲۴.۲۹ است. ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد ۶.۹۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ )مثبت ۷.۵۳ می‌باشد.

بخش شیلات

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار سال قبل از رشد مثبت ۴۷.۴۸ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶) منفی ۱۳.۴۹ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۴۶.۹۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۱۰.۴۳ است.

بخش استخراج معدن

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۶.۲۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۴۶.۱۶ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۳۶.۱۲ درصدی است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۱۳.۱۲ است.

بخش صنعت

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۱۸.۵۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶) منفی ۶.۳۸ است.

ارزش دلاری محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد منفی ۸.۷۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۱۳۹۶) منفی ۳۰.۰۸ است.

 

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *