RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

محدودیت واگذاری سکه های پیش فروش شده در مجلس کلید خورد

طرح ممنوعیت واگذاری سکه در آستانه صحن مجلس

۱۷:۱ - ۱۳۹۷/۶/۴کد خبر: 256032
ایستانیوز:واگذاری سکه با نرخ تعیین شده و پیش فروش در تعداد بیش از ۱۰عدد به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در حالی که دولت و بانک مرکزی از چند روز پیش واگذاری سکه های پیش فروش با سر رسید 6 ماهه را شروع کرده است، 51 نماینده مجلس طرحی را به هیات رئیسه ارائه داده اند که دولت و بانک مرکزی را مجبور می کنند تا تنها 10 سکه از سکه های پیش خرید شده به هر فردی را تحویل دهند. در مقدمه طرح «ممنوعیت واگذاری سکه بهار آزادی به متقاضیان» نمایندگان دلایل ارائه طرح را اینگونه توضیح داده اند:« نظر به اینکه نحوه پیش فروش سکه به گونه ای است که اولا موجبات عدم توازن و به جیب زدن سرمایه هنگفت توسط عده ای خاص شده است، ثانیا این امر موجب کنترل قیمت و تنظیم بازار و رفع نیازها نشده است، لذا می بایست از واگذاری سکه های ثبت نام شده بیش از ده عدد سکه جلوگیری به عمل آید و اصل پول به خریداران بازگردد.»
 
این طرح تنها یک ماده واحده دارد و در آن نوشته شده:« واگذاری سکه با نرخ تعیین شده و پیش فروش در تعداد بیش از 10عدد به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است. بدیهی است دولت موظف است مبلغ پرداخت شده در این رابطه را سریعا به افراد غیر مشمول عودت دهد.»
 
البته این طرح در شرایطی ارائه شده است که در چند ماه گذشته دولت اقدام به واگذاری سکه های پیش خرید یک ماهه و سه ماهه کرده است و هم اکنون نیز واگذاری سکه هایی که 6 ماهه پیش فروش شده اند، شروع شده است. اما نکته مهم در طرح نمایندگان که به اعتقاد کارشناسان باعث عدم تصویب این طرح و یا رد آن از سوی شورای نگهبان می شود، در نظر نگرفتن حقوق افرادی است که پیش از این به صورت کاملا قانونی و از طریق بانک مرکزی سکه پیش خرید کرده اند و حالا عدم تحویل سکه به آن ها و بازپرداخت پولشان علاوه براینکه حقوق آن ها را تضییع خواهد کرد، به بی اعتمادی مردم ( حقیقی و حقوقی) به دولت منجر خواهد شد.
 
از ابتدای شهریور واگذاری ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه سکه پیش‌ فروش قطعی به خریداران آغاز شد؛ آن هم در شرایطی که قیمت هر قطعه سکه نسبت به زمان پیش خرید بیش از ۲ میلیون و ۳00 هزار تومان رشد داشته است و خریداران در مجموع بیش از ۶هزار میلیارد تومان سود کردند. در راستای اجرای سیاست بانک مرکزی، در مجموع حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله پیش فروش شد که از این تعداد سررسیدهای یک ماهه و سه ماهه تحویل شده است و از  ۲۸ مرداد ۹۷ فاز تحویل پیش فروش ۶ ماهه شروع شده  است. از ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه سکه پیش فروش ۶ ماهه، در روزهای آخر مرداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ قطعه سکه، در شهریور ماه ۳۳۶ هزار قطعه، در مهرماه یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه، آبان ماه ۹۰۷ هزار سکه پیش فروش قطعی تحویل متقاضیان می‌شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *