RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

تسهیلات دهی به بخش صنعت و معدن رشد ۱۲.۸درصدی یافت

۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۵/۳کد خبر: 251314
ایستانیوز:تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسه های اعتباری در ۲ ماه نخست امسال در بخش صنعت و معدن با رشد ۱۲.۸ درصدی در همسنجی با پارسال به ۲۱۲ هزار میلیارد ریال رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش بازرگانی نیز 97 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که در مقایسه با 2 ماهه نخست پارسال رشد 49 درصدی را نشان می دهد.
تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش های اقتصادی در 2 ماه نخست امسال 451 هزار میلیارد ریال (معادل 65.5 درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در همسنجی با پارسال، معادل 16.7 درصد افزایش داشته است.
بر پایه این گزارش، تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن مبلغ 181 هزار میلیارد ریال معادل 85.4 درصد است.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در گزارش 2 ماهه نخست پارسال اعلام کرده بود، در ۲ ماهه نخست سال 96 بانک‌ها حدود ۵۶ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخته‌اند که ۳۲.۹ درصد آن نصیب بخش صنعت و معدن شده است.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی طی ۲ ماهه نخست سال 96 حدود ۵۶هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود هشت هزار و ۳۰ میلیارد تومان (معادل ۱۶.۴ درصد) افزایش داشت .
بانک مرکزی در قالب عملکرد ۲ ماهه نخست 96 اعلام کرد :پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش ۱۹.۱ درصد افزایش داشت به‌گونه‌ای که ۶۷.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی معادل ۳۸هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی پرداخت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال 95 معادل ۱۹.۱ درصد افزایش داشته است.
براساس اعلام بانک مرکزی در ۲ماهه نخست 96، حدود ۱۸هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شد که ۸۷.۹ درصد این تسهیلات (حدود ۱۶هزار و ۴۷۶میلیارد تومان) بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن بود که ۴۲.۶ درصد از کل منابع تخصیص‌ یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی را شامل می‌شود.
برپایه اعلام بانک مرکزی در ۲ماهه نخست 96 تعداد ۲۴هزار و ۹۴۶ فقره تسهیلات با میانگین پرداختی هر فقره حدود ۷۵۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است.
همچنین در دوره گزارش، بخش بازرگانی نیز ۶هزار و ۴۶۵میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۵۶.۷ درصد آن برای تأمین سرمایه در گردش بوده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *