RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات اعلام کرد :

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین کننده کاهش مطالبات بانک ها

۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۴/۱۰کد خبر: 248960
ایستانیوز:نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران گفت: وصول مطالبات بانک ها می تواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تامین مالی را برای تولید کنندگان کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، غلام سوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفه ای در رتبه بندی آنها گفت: امروزه در نظام بانکی کشور معضل مطالبات معوق پدیده ای فراگیر است که فارغ از عوامل فراسازمانی شکل گیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به کار بست تا بخش های تولیدی کشور دسترسی آسان تری به منابع بانکی داشته باشند.
 نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر لزوم رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک ها افزود: نظام رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک ها از جمله مهمترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیر جاری است و اگر شاخص های آن رعایت نشود تسهیلات به راحتی به مطالبات تبدیل می شوند.
به گفته وی، میزان سرمایه، حجم و کیفیت فروش، صورت های مالی، فرآیند گردش کالا و پول و مدیریت از جمله مولفه های مورد نظر در رتبه بندی اعتباری مشتریان است که در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امکان تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات افزایش می یابد.
سوری تصریح کرد: در چارچوب یک سیستم رتبه بندی درست است که نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود.
سوری با بیان اینکه چتر حمایتی بانک ها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاوره های مالی و با هدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، گفت: با کنترل ریسک های آتی باید تلاش شود یک فعال اقتصادی خوب امروز به یک بدهکار بد فردا تبدیل نشود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *