RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

سیدحسین سلیمی عنوان کرد

احتمال ماندن آمریکا در برجام زیاد است

۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۲/۱۱کد خبر: 241617
ایستانیوز:ترامپ می‌خواهد با کره‌شمالی به توافق برسد و این مساله باعث می‌شود که برجام را فعلا به هم نزند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قرار است دولت آمریکا و به طور مشخص، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور در تاریخ 22 اردیبهشت ماه (12 می) در مورد ماندن با خروج از برجام اظهارنظر کند. اگر آمریکا در برجام بماند او باید دستور تعلیق تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای را تمدید کند و در صورت خروج، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بازخواهد گشت. این در حالی است که ترامپ بارها علیه برجام سخن گفته و تهدید کرده است که آمریکا در این توافق باقی نخواهد ماند.
 
 اگر چه اغلب تحلیل‌ها به این سمت چرخیده است که آمریکا در تاریخ مورد نظر از برجام خارج می‌شود اما نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه معتقد است احتمال ماندن آمریکا بسیار بیشتر از خروج از برجام است.
 
 سیدحسین سلیمی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، تلاش آمریکا برای به توافق رسیدن با کره‌شمالی را عامل مهمی خواند که باعث می‌شود ایالات متحده هم‌چنان به برجام پایبند بماند. او عنوان کرد: ترامپ روی توافق با کره‌شمالی و خلع سلاح هسته‌ای این کشور مانور زیادی داده و بسیار راغب است که این توافق به نتیجه برسد. در عین حال سران کره‌شمالی از عدم پایبندی آمریکا به توافق‌های گذشته از جمله با لیبی نگران هستند و حتی از قوت گرفتن خروج احتمالی آمریکا از برجام و توافق با ایران نیز به عنوان یک نااطمینانی نام برده‌اند. از این رو به نظر نمی‌رسد ترامپ علاقه داشته باشد توافق با کره شمالی را با خروج از برجام به خطر بیندازد.
 
 این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: مساله کره شمالی که برای ترامپ بسیار حیاتی است. او می‌خواهد خود را به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کند که توانست با کره‌شمالی به توافق برسد. او می‌خواهد در خلع سلاح هسته‌ای و دفع خطر موشکی این کشور برای ایالات متحده تاریخ‌ساز شود. به همین دلیل احتمال این که در روز 22 اردیبهشت از برجام خارج شود کمرنگ شده است.
 
 سلیمی هم‌چنین انتخابات پیش رو در آمریکا برای مجلس نمایندگان و سنا را نیز عامل مهم دیگری در فشار برای حفظ برجام دانست و گفت: ترامپ تلاش دارد که بتواند کرسی‌های مجلس نمایندگان و سنا را هم‌چنان در اختیار داشته باشد و باید وجهه حزب جمهوری‌خواه را حفظ کند. چون خروج از برجام از نظر سیاسی هزینه بالایی برای آمریکا هم در صحنه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی خواهد داشت.
 
 نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: اظهارات اخیر جان بولتن مبنی بر این که ترامپ هیچ تصمیمی نگرفته است، خود می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش احتمال ماندن آمریکا در برجام باشد چرا که بولتون همواره از مخالفان سرسخت برجام و مشوق خروج از آن بوده است.
 
 سیدحسین سلیمی با بیان این که آمریکا به احتمال زیاد در برجام می‌ماند، عنوان کرد که در عین حال ایران باید برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی یکجانبه آمریکا آمادگی داشته باشد و تدابیری بیندیشد.
 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *