RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

تجمع مالباختگان صندوق اعتباری البرز مقابل سازمان تعاون روستایی کشور

۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱/۱۹کد خبر: 239128
ایستانیوز:جمعی از مالباختگان صندوق اعتباری البرز که مجوز خود را از سازمان تعاون روستایی کشور دریافت کرده است در اعتراض به آنچه که ورشکستگی صندوق عنوان شد، مقابل سازمان تعاون روستایی کشور تجمع کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از صبح امروز جمعی از مالباختگان صندوق اعتباری توسعه البرز که گفته می‌شود مجوزش فعالیتش را از سازمان تعاون روستایی کشور بدون دریافت هیچ ضمانتی گرفته است، تجمع کرده‌اند.
 
عرفان عمادکیا نماینده تجمع‌کنندگان که خود نیز مالباخته است در مورد جزئیات موضوع به خبرنگار فارس می‌گوید: صندوق اعتباری توسعه البرز از دو سال پیش با 25 شعبه در اقصی نقاط کرج کار خود را آغاز کرده و طی این دو سال 50 میلیارد تومان از سرمایه مردم را به عنوان سپرده جذب کرد.
 
وی افزود: از بهمن ماه سال 95 این صندوق برخلاف اساسنامه و به صورت غیرقانونی مبلغی را به صندوق اعتباری ولی‌عصر می‌دهد و در ازای آن ملک دریافت می‌کند که این کار نیز خلاف اساسنامه بوده و به نوعی پول‌ها تبدیل به ملک می‌شود. مسأله تا بدانجا پیش می‌رود که موضوع به پول‌بازی تبدیل می‌شود و از خرداد ماه سال 96 این صندوق اعتباری پول سپرده‌ای که از مردم دریافت می‌کرده را به صورت سود بین همان سپرده‌گذاران پخش می‌کرده است.
 
نماینده تجمع‌کنندگان با بیان اینکه بانک مرکزی از شهریور سال 96 متوجه موضوع شده و جلوی این کار را می‌گیرد، خاطرنشان می‌کند: از آن زمان سپرده‌گذاران در حال دوندگی بین مراجع و سازمان‌های مختلف هستند و هیچ کس هم جوابشان را نمی‌دهد.
 
وی در مورد علت تجمع مقابل سازمان تعاون روستایی کشور می‌گوید: این نهاد بدون آنکه نظارتی بر روی زیرمجموعه خود در استان البرز داشته باشد، درب پشتی دولت را برای دزدان باز کرده تا جیب مردم را خالی کند و تعاون روستایی نباید جواز بی‌ضمانت به مؤسسه اعتباری البرز می‌داده است. 
 
عمادکیا همچنین گفت: آبان ماه سال 96 به قاضی محسنی اژه‌ای مراجعه کردیم که از دادستان کرج توضیح خواستند و ایشان هم در گزارشی اعلام کردند که پرداخت‌ها با سقف هر نفر 500 هزار تومان در حال انجام است در صورتی که چنین چیزی نیست و حتی وقتی به بیت رهبری مراجعه کردیم همین گزارش را نیز به آنجا اعلام کردند که موضوع در حال بررسی است. در حالی که فقط 30 نفر 150 میلیون تومان تاکنون دریافت کرده‌اند.
 
نماینده تجمع‌کنندگان با بیان اینکه اکنون 2 ماه است که عضو کمیته نظارت مردمی هستم، خاطرنشان می‌کند که بعد از 6 ماه پیگیری هر روز یک وعده و وعید می‌دهند و هر بار یک سناریوی جدید رو می‌شود. یک بار می‌گویند یک سرمایه‌گذار می‌خواهد 15 میلیارد تومان سرمایه تزریق کند، اما ماه بعد می‌گویند سرکاری بوده است سؤال من این است که آیا رئیس سازمان تعاون روستایی با چنین سن و سابقه‌ای نمی‌فهمد که موضوع سر کاری است. 
 
وی می‌افزاید: یا از طرفی می‌گویند لاین اعتباری قرار است باز شود که سر راه آن هم هزار سنگ‌‌اندازی می‌شود و قرار بوده که از قبل از عید نوروز پرداخت مطالبات مردم آغاز شود در صورتی که قرانی به مردم پرداخت نشده است.
 
به گزارش  فارس، در این تجمع مالباختگان شعارهای مختلفی  از جمله یا حجه‌ابن‌الحسن ریشه ظلم را بکن سر می دادند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *