RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بیمه‌گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی

۹:۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۵کد خبر: 237199
ایستانیوز:بیمه گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی شده اند؛ نفتکشی که چند هفته قبل پس از ۸ روز آتش سوزی، در آب‌های دریای چین غرق شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،غرق شدن نفتکش سانچی این نکته را یادآور شد که امنیت دریایی ضعیفی در آب های منطقه آسیا وجود دارد. نفتکش سانچی حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی را به مقصد کره جنوبی حمل می کرد که با یک کشتی دیگر در دریای شرق چین و در ۳۰۰ کیلومتری شرق شانگهای تصادف کرد. در جریان این تصادف ۳۲ خدمه کشتی ایرانی سانچی جان خود را از دست دادند.
 
وزیر حمل و نقل چین در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: سانچی دوباره در حدود ساعت ۱۲ شب ۱۴ ژانویه منفجر شد که این موضوع باعث شد تا کل کشتی، آتش گرفته و شعله های آتش تا ۸۰۰ الی هزار متر پرتاب شوند.
 
پاول جانستون مسئول واحد علوم گرین پیس اینترنشنال در دانشگاه اگزتر در این رابطه گفت: رصد و ارزیابی مسئولان به منظور درک میزان اثرات پزیست محیطی بالقوه و نیز تصمیم گیری درباره گام های بعدی از منظر نجات کشتی و امکان نشت بیشتر، بسیار حیاتی است.
 
در حال حاضر که نفتکش سانچی غرق شده است، میعانات بی رنگ باقی مانده را به سختی می توان پیگیری کرد و اثرات آن بر شیلات محلی می تواند بلندمدت باشد. گرین پیس می گوید این منطقه محل رشد بسیاری از انواع موجودات تجاری مانند ماهی کت چرمی و ماهی های مرکب قلمی و نیز محل اقامت زمستانه برخی از انواع موجودات خوراکی مانند ماهی های بال اسبی ژاپنی، قباد ژاپنی و خرچنگ آبی است.
 
شرکت اسکالد نروژ بیمه گر بدنه کشتی تانکر نفتکش سانچی و بیمه گر P&I کشتی باربری سی اف کریستال هنگ کنگی بوده است. برآورد ارزش بدنه کشتی بیش از ۳۰ میلیون دلار است. بیمه گر نروژی در اظهار نظری اعلام کرد که ۳۰ درصد از ارزش بدنه کشتی سانچی از طریق بازار ایران انجام می پذیرد در حالی که ۷۰ درصد مابقی آن از طریق بازار بیمه بین المللی (۱۱ بیمه گر مختلف) پوشش داده می شود که از این میان، سهم شرکت اسکالد تنها ۱۵ درصد است.
 
این حادثه نمره منفی دیگری برای امنیت دریایی در منطقه آسیا محسوب می شود. بیش از یک چهارم خسارت های کشتیرانی در سال ۲۰۱۶، در منطقه دریانوردی آسیا رخ داده که براساس ارزیابی گزارش آلیانزف پُرهزینه ترین خسارت ها را در دهه گذشته برجای گذاشته است.
 
به گزارش مهر ، خسارت ها در آسیا اغلب نسبت به مناطق دیگر حادثه خیز یعنی شرق مدیترانه و دریای سیاه دو برابر بوده است. هنوز بزرگی خسارت سانچی کاملا مشخص نشده اما انتظار می رود که به عنوان یکی از بزرگترین خسارت های منطقه آبی آسیایی به ثبت برسد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *