RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

آغاز معاملات سری جدید اسناد خزانه اسلامی

۱۸:۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶کد خبر: 235004
ایستانیوز:روز جاری در جریان عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۷» که در ۱۰ دی‌ماه ۹۷ سررسید می‌شود، هر ورقه اخزا ۶۰۷ به مبلغ ۸۶۴ هزار ریال قیمت خورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در میانه هفته معاملاتی منتهی به ۲۰ بهمن‌ماه شاهد عرضه دور جدیدی از اسناد خزانه اسلامی بودیم که به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال در دهم آبان ماه امسال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است.
 
بدین ترتیب امروز معاملات اخزا ۶۰۷ رسما کلید خورد و در روز نخست، معامله‌گران بیش از ۷۶ هزار ورقه را به ارزش افزون بر ۶۵ میلیارد ریال در این نماد معاملاتی دست به دست کردند.
 
در مجموع بازار اوراق با درآمد ثابت که در حال حاضر میزبان معاملات چندین دور از اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۹۶ است امروز دادوستد بیش از یک میلیون ورقه به ارزش ۹۸۰ میلیارد ریال را به خود دید. همچنین در بازار اوراق تسهیلات مسکن، معامله‌گران دادوستد بیش از ۷۳ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۲ میلیارد ریال را رقم زدند.
 
علاوه بر این معامله‌گران سهام، طی ساعات معاملاتی امروز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، بالغ بر ۱۵۴ میلیون سهم را در ۱۹ هزار و ۹۰۲ نوبت دادوستدی جابه‌جا کردند که این حجم از معاملات، ارزش بیش از ۵۷۸ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.
 
تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز روی‌هم‌رفته پذیرای تغییر مالکیت بالغ بر ۲۶۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۹۶ میلیارد ریال بودند که حق تقدم پتروشیمی جهرم و نماد «نیرو» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص دادند.
 
رشد ۶ واحدی آیفکس
 
شاخص کل فرابورس در روز میانی این هفته کاری با نزدیک به ۷ واحد رشد در ارتفاع ۱۰۹۲ واحدی قرار گرفت که نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «شاوان» به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر بر جای گذاشتند.
 
بررسی نمادهایی که بیشترین رشد و افت قیمتی را در روز جاری به همراه داشته‌اند نشان می‌دهد که یک نماد از گروه فلزات اساسی یعنی «زنگان» با حدود ۵ درصد بیشترین افزایش قیمتی را تجربه کرد ضمن آنکه سومین نماد پربیننده از سوی فعالان بازار بود. این در حالی است که نماد «بهپاک» متعلق به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، با بیشترین افت قیمتی نسبت به سایر نمادهای فرابورسی روبه رو شده است.
 
نماد «زشگزا» نیز در حالی که با ۳ درصد افت قیمت مواجه شده، در صدر جدول پُربیننده‌ترین نمادها قرار گرفت. در مجموع معامله‌گران با نقل‌ و انتقال افزون بر ۴۳۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۲۰۱۸ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران معاملات امروز را به پایان رساندند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *