RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

نماد بانک صادرات یکی دو ماه دیگر باز می شود

وعده مدیرعامل جدید برای خارج کردن بانک صادرات از زیان دهی

۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶کد خبر: 234934
ایستانیوز:مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ظرف یکی دو ماه آینده تلاش می کنیم تا با قرار دادن صورت های مالی ٣ ماهه، شش ماهه، ٩ ماهه حسابرسی شده و نهایی کردن گزارش تلفیقی تا قبل از پایان سال جاری، بر روی سامانه کدال، ضمن توقف روند زیاندهی، نماد سهام بانک را باز کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حجت الله صیدی در مجمع عمومی عادی بانک صادرات برای بررسی صورت های مالی سال 95 به اعلام برنامه های خود در ٣ بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و با بیان اینکه دارایی های بانک اغلب با کیفیت است، ارزش دارایی های بانک صادرات ایران را ١٥٠٠ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
وی در خصوص برنامه های میان مدت نیز افزود: در ادامه این شرایط باید سعی کنیم تا بانک از زیاندهی خارج شده و به سودآوری برسد. اتفاق هایی باید بیفتد که سود را به تبع نتایج عملکرد مثبت بالا ببریم و برای همین منظور باید برنامه عملیاتی بدهیم. وی با بیان اینکه سود نتیجه عملکرد مثبت است، گفت: باید ساختار مالی بانک اصلاح شود، سهم بانک از بازار پول افزایش یابد، مطالبات معوق تعیین تکلیف شود، بهای تمام شده پول کاهش یابد و در نهایت محدودیت های  بین المللی در اروپا و کشورهای منطقه از جمله امارات برای شعب بانک مدیریت شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات در میان مدت، سال ٩٧ را سال کاهش زیان و سال ٩٨ را سال سودآوری بانک در نظر بگیریم.
دکتر صیدی تبدیل بانک صادرات ایران به یک بانک ٥٠ میلیارد دلاری را از  مهم ترین برنامه بلندمدت خود عنوان کرد. وی با تاکید بر وظیفه این بانک در حمایت از سهامداران جزء یکی دیگر از اهداف بلندمدت را احیای اقتدار بانک صادرات ایران عنوان کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به دارایی های ارزشمند این بانک گفت: بانک بیش از ٣٠ میلیارد دلار دارایی با کیفیت دارد که نشان از ظرفیت خوب آن برای رشد و سودآوری است. البته ضعف هایی در اقتصاد کشور و تنگناهای بین المللی بوده که باعث ایجاد مشکلاتی برای بانک ها شده است.
وی ادامه داد: سهامداران باید یک تصمیم سرمایه گذاری بگیرند و به آینده سهام موجود خود  یا سهامی که قصد معاوضه آن را دارند بیندیشند. با توجه به دارایی ارزشمند و با کیفیت ١٥٠٠ هزار میلیارد ریالی، داشتن ٢٥٠٠ شعبه و واحد بانکی در اقصی نقاط کشور و ٣٢ هزار کارمند صدیق و زحمتکش، آینده درخشانی در انتظار ذینفعان بانک صادرات ایران است.
صیدی با اشاره به ظرفیت خوب افزایش بهره وری در کشور برای سودآوری بانک، گفت: نقاط قوت زیادی پیش روی بانک است و با توجه به نقدینگی تقریبا ١٤٠٠٠ هزار میلیارد ریالی در اقتصاد کشور، در صورتی که بتوانیم حداقل ١٥ درصد از این میزان را اداره کنیم، به سودآوری مناسبی دست خواهیم یافت.
وی  گفت: باید دارائی‌های موجود را عملیاتی، مولد و سودآور کنیم. برای این‌کار تعامل با دولت و استفاده از ظرفیت‌های آن در راستای رونق بازار پول و در نتیجه سودآوری بنگاه مالی بانک صادرات ایران باید در دستور کار قرار گیرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *