RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۹ برابر شد؟

رد پای بانک مرکزی در افزایش تعرفه واردات خودروی هیبریدی

۱۲:۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۴کد خبر: 233171
ایستانیوز:عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره اینکه اولین بار پیشنهاد ۹ برابر شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از سوی چه دستگاهی مطرح شد، توضیح داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مهدی مقدسی با اشاره به اینکه درصد واردات خودروهای هیبریدی نسبت به حجم کل واردات خودرو رقم زیادی نیست، اظهار داشت: در کلان‌شهرها به دلیل حجم زیاد آلاینده‌ها باید سیاست‌های تشویقی برای استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی اعمال شود اما متأسفانه در تصمیم اخیر دولت تعرفه خودروهای هیبریدی از 5 درصد به 45 درصد رسیده که این موضوع رشد 9 برابری تعرفه‌ها را نشان می‌دهد.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از تسنیم، این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها یارانه‌های ویژه‌ای برای استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی پرداخت می‌شود افزود: چندسالی است که کلان‌شهرهای کشور با مشکل شدید آلاینده‌ها روبرو هستند که در این رابطه می‌توانیم با ارائه مشوق‌هایی در استفاده از خودروهای هیبریدی مانع تشدید آلودگی هوا شویم.البته در کنار این موضوع اولویت جدی نیز باید در تولید مشترک خودروهای هیبریدی در کشور شود.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: اما خودروهای هیبریدی دوگانه‌سوز بوده و می‌توانیم با استفاده از آنها حجم زیادی از آلودگی هوا را کاهش دهیم.
 
این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی خود با مردم نیز در مورد خودروهای هیبریدی صحبت‌هایی را مطرح کردند به این صورت که به اعتقاد رئیس جمهور اگر تعرفه خودروهای هیبریدی واقعی، افزایش پیدا کرده باید در این رابطه تصمیمات لازم صورت گیرد. نمایندگان مجلس نیز در همین ارتباط با تهیه یک نامه که به امضای بیش از 60 نماینده مجلس رسیده خواستار کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی از وزیر صنعت هستند.
 
مقدسی با بیان اینکه دیروز در جلسه کمیسیون صنایع مجلس که با حضور آقای خسروتاج معاون وزیر صنعت برگزار شده بود، صحبت‌هایی در مورد دلایل افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های مقامات مسئول در وزارت صنعت به نظر می‌رسد پیشنهاد افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی توسط بانک مرکزی و گمرک بوده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *