RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

آیا سال ۲۰۱۸ سال زنان است؟

۹:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵کد خبر: ۲۳۲۴۷۵
ایستانیوز: هنگامی که مقالات پایان سال را در رسانه‌های آمریکایی مرور می‌کنید، بخشی هم برای زنان در نظر گرفته می‌شود؛ زنان، جایگاهشان و تغییراتی که در سال ٢٠١٧ رخ داده است. هرکدام از رسانه‌ها از منظری به تحولاتی که از نظرشان در حوزه زنان بنیادین است اشاره کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  فهرستی که از موفق‌ترین زنان عرصه سیاست و اقتصاد و... منتشر می‌شود هر سال طولانی‌تر می‌شود. طبق گزارش واشنگتن‌پست، از سال ٢٠١٤ تا ٢٠١٦ تعداد زنان این فهرست ٩٢٠ نفر است، درحالی‌که از ٢٠١٦ تا آخر سال میلادی قبل، این تعداد به ٢٦ هزارنفر رسیده است. یکی دیگر از اتفاقات برجسته سال ٢٠١٧ رژه اعتراضی علیه ترامپ بود که گفته شد ٥٠٠ هزارنفر از زنان و مردان برای شرکت در آن اعلام آمادگی کردند. به قول یکی از زنان؛ «پس از چنین انتخابات ناامیدکننده‌ای، انرژی حاضران در راهپیمایی قابل‌ملاحظه بود». در‌عین‌حال امسال هنگامی که بیانیه علیه این خشونت جنسی مطرح شد، تعداد زیادی از مردان نیز همراه زنان، این درخواست اعتراضی را امضا کرده بودند.
 
واقعا این هماهنگی قابل‌توجهی است و البته واقعی! واکنش‌هایی که از سال ٩٢ تا حالا بی‌سابقه بوده است. هرچند پس از آن راهپیمایی به‌یادماندنی سؤال بسیاری از مردم این بود: «قدم بعدی چیست». به گزارش نیویورک‌تایمز، از آن زمان زنان در ایالات متحده و در سراسر جهان گام‌های بزرگی برداشته‌اند؛ هم از لحاظ سیاسی و ورزشی و هم اقتصادی و فرهنگی.
 
در‌حال‌حاضر زنان برای فرمانداری و پست‌های سیاسی مهم در آمریکا تلاش می‌کنند، هرچند بسته به اینکه در چه حزبی هستند، تلاش‌هایشان سخت‌تر می‌شود؛ مثلا زنان فعال در حزب جمهوری‌خواه میزان اعتراض‌هایشان بیشتر است و سخت‌تر، تا بتوانند در مقابل مردان صاحب نفوذ اعتراض کنند. شیکاگوتریبیون از ١٧ زن دو سؤال پرسیده است: الهام‌بخش‌ترین حرکت یا لحظه‌ای که در سال قبل دیده‌اید، چیست و برای سال بعد چه‌کار باید کرد؟ برخی هشتگ #MeToo را الهام‌بخش دانسته‌اند، چراکه سبب شده زنان جرئت کنند تا درباره مشکلات خود سخن بگویند و همچنین زاویه دید افراد را به مسائل زنان تغییر داده است و پیش‌بینی کرده‌‌اند در سال ٢٠١٨ زنان بیشتری برای حضور در فعالیت‌های ملی و محلی گام بر‌دارند و به سوی تغییر حرکت ‌کنند.
 
زنان سیاه‌پوست نیز می‌توانند کمک کنند که ایالت‌های بیشتری به دموکرات‌ها رأی دهند و هم می‌توانند حضور خود را در فعالیت‌های سیاسی گسترده کنند و رأی بالاتری دریافت کنند. یکی از کسانی که در زمینه کتاب‌فروشی فعالیت داشت، به این نکته اشاره کرده که «اعتماد من به بشریت، توسط تعداد کتاب‌هایی که از زنان رنگین‌پوست منتشر شد، افزایش یافت. در تعدادی از لیست‌های معتبر و برخی از جوایز حضور چشمگیری داشته‌‌اند و امیدوارم این آغازی در صنعت چاپ و نشر و جامعه ادبی باشد».
 
هنگامی که مجموعه سخنان زنانی را که مورد پرسش قرار می‌گیرند مرور می‌کنیم، این جملات پررنگ‌تر از بقیه است: «زنان آماده هستند تا این دنیا را نجات دهند»، «زنان نیرویی بودند که سبب شدند همه ناامید نشوند»، «هیچ وظیفه‌ای بیش از حد کوچک نیست» و پیشنهاد داده‌‌اند: «سال ٢٠١٨ سال جنگجوبودن نامیده شود». آیا عجیب نیست که این سخنان بیش از صد سال بعد از آغاز جنبش‌های فمینیستی و در کشور آمریکا و با تمام مظاهر تکنولوژی و پیشرفت‌های فنی گفته می‌شود؟ اینکه هنوز زنان قدرتمند برای دستمزد برابر با مردان ناگزیر به تلاش و حتی استعفا هستند و عجیب‌تر اینکه پس از این‌همه تلاش و فعالیت، امسال قرار است زنان «جهان را برای بهترشدن تغییر دهند»؟/ شرق 
 



برچسب‌ها:سال 2018، سال زنان
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *