RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

رییس پژوهشکده پولی و بانکی کشور عنوان کرد

ارتقاء هم‌افزایی‌های علمی در نظام بانکی

۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۹/۲۱کد خبر: 228107
ایستانیوز:رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری فرصت مغتنمی برای تأکید بر تعهد دیرین نظام بانکی مبنی بر اجرایی کردن اقتصاد دانش‌بینان در ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ة علی دیواندری که در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در محل بانک مرکزی سخن می گفت، تولید ثروت و بهبود وضع زندگی و رفاه عمومی را مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فناوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانست و گفت: بدون استثنا در تمام کشورهای دنیا، ترویج فرهنگ و ارتقای شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالان این حوزه به یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاری در حوزه علم و فناوری تبدیل شده است.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته در مراکز پژوهشی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست‌گذاران عنوان و اظهار کرد: کشورهای دنیا می‌کوشند تا با فراهم کردن ساختارهای انگیزشی مناسب و نیز ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری، رشد پایدار رفاه اجتماعی را برای جامعه تضمین کنند. علاوه بر این استقرار ارتباط وثیق میان پژوهشگران و فناوران و خریداران دستاوردها و تکمیل حلقه‌های مفقود ارتباط موثر دانشگاه و جامعه یکی دیگر از محورهای غیرقابل چشم‌پوشی در این حوزه به شمار می‌رود.
مشاور رییس کل بانک مرکزی هفته پژوهش و فناوری را نمادی از اهمیت این حوزه در ساختار تصمیم‌گیری ایران دانست و گفت: این رویداد فرصت مغتنمی را برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا تمام ذینفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.
وی درباره فعالیت های مرتبط با هفته پژوهش گفت: انتشار عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و پژوهشیاران و نیز ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی از جمله فعالیت‌های این هفته به شمار می‌رود که با هدف افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، شناخت چالش‌های پیش‌رو، آگاهی از روش‌های ارتقا هم‌افزایی میان تلاش‌های پژوهشگرانه و نیز تقویت روحیه و فرهنگ پژوهش‌محوری در دستور کار دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی کشور، هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری را فرصت مغتنمی برای مرور عملکردها در سال‌های گذشته و تقدیر از آثار برتر و پژوهشگران برگزیده حوزه پول و بانک عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی این امکان فراهم می شود که تعهد دیرین نظام بانکی بر اجرایی کردن اقتصاد دانش‌بینان در ایران اسلامی، مورد تاکید مجدد قرار بگیرد و با شناخت ضعف‌ها و چالش‌های پیش‌رو، رویکردهای آتی برای فائق آمدن بر این مشکلات مرور شود.
دیواندری پژوهشکده پولی و بانکی را بازوی پژوهشی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: پژوهشکده پولی و بانکی یکی از نهادهایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر ظرفیت‌های نیروهای انسانی مستعد و کارآمد خود، نقشی به سزا در ارایه پژوهش‌های موثر و روزآمد در نظام بانکی کشور داشته باشد و ارتقا سیاست‌گذاری‌ها در حوزه پول و بانک را دنبال کند. در این بین توجه به فراهم آوردن پژوهش‌های کیفی ناظر بر نیازمندی‌های تحقیقاتی بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و ناظر بانکی یکی از محوری‌ترین وظایف این مجموعه به شمار می‌رود و خوشبختانه در سال‌های اخیر با حمایت‌های راهگشای رییس بانک مرکزی جناب آقای دکتر سیف و نیز قائم مقام بانک مرکزی جناب آقای دکتر کمیجانی فصل جدیدی در نقش آفرینی پژوهشکده پولی و بانکی در حوزه پولی و بانکی آغاز شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پژوهشکده پولی و بانکی همچنین توجه به نیازهای تحقیقاتی و آموزشی شبکه بانکی و نیز تلاش برای تطابق عملیات بانکی ایران با روزآمد‌ترین روش‌های بین‌المللی را یکی دیگر از رسالت‌های خود قلمداد می‌کند. افزایش تعاملات آموزشی و پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با شبکه بانکی در سال‌های اخیر گواهی بر عزم راسخ این مجموعه برای حل مشکلات پژوهشی و ارتقا هم‌افزایی‌های علمی در شبکه بانکی است.
دیواندری با اشاره به مختصری از دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی تصریح کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی در حوزه اولویت‌های نظام بانکی، برگزاری همایش‌های بزرگ و بین‌المللی، ارائه دستاوردهای پژوهشی در قالب رهنمودهای سیاستی و مشاوره‌های اقتصادی به نظام پولی و بانکی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، انتشار کتاب‌های تخصصی و عمومی در حوزه پولی و بانکی، تولید و انتشار مقالات پژوهشی در نشریات و کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، انتشار شش شماره از سه نشریه تخصصی شامل فصل‌نامه‌های پژوهش‌های پولی و بانکی، Money and Economy و دوماهنامه تازه‌های اقتصاد، معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار بانکی کشور، فعالیت شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری داخلی و خارجی در حوزه خدمات پژوهشی، تقدیر از مبتکرین صنعت بانکداری در قالب جشنواره دکتر نوربخش و ... بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به تغییر برخی رویکردهای پژوهشکده افزود: تغییر جهت‌گیری تحقیقات از آکادمیک به کاربردی، ورود به طرح‌های ملی و ایفای نقش در حل مشکلات نظام بانکی، افزایش ارتباط با بانک‌های تجاری و تخصصی، افزایش ارتباط با قشر جوان و نخبه نظام بانکی و ترویج دستاوردهای نظام بانکی از کانال‌های مختلف را از برنامه‌های پژوهشکده عنوان کرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *