RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مدیرعامل بانک ملی ایران

با اخذ کارمزد، بانکداری نو می شود

۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۲کد خبر: 226594
ایستانیوز:مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: بانکداری کارمزد محور نتیجه بروز تحولات در عرصه کسب وکار بانکی و نیازهای مشتریان به خدمات نوین بانکداری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: متمرکز شدن درآمد بانک ها بر درآمد ناشی از اعطای تسهیلات، می تواند موجب افزایش مطالبات غیر جاری شود، اما دریافت کارمزد از محل ارائه خدمات نظیر انتقال الکترونیکی پول، حواله های ارزی، صدور ضمانتنامه ها، خدمات بیمه ای و خدمات سرمایه گذاری باعث افزایش تنوع درآمد بانک‌ها خواهد شد.
وی با تاکید بر این که تعیین و اعمال کارمزد بر خدمات بانکی باید بعد از بررسی های همه جانبه انجام شود، اظهار کرد: بانک یک نهاد اقتصادی است و طبیعی است که باید هزینه های خود را از روش های معقول و منطقی تامین کند.
حسین زاده ارتقای سطح کیفیت و گستره خدمات ارائه شده و صرفه جویی در زمان و هزینه های ایاب و ذهاب را از تبعات اولیه کارمزد محوری در خدمات بانکی دانست و خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد در خدماتی که به ازای آنها کارمزد دریافت می شود، بازخورد منفی قابل توجه از سوی مشتریان مشاهده نشده است.
وی با اشاره به این که سهم درآمدهای کارمزدی در بانک ملی ایران بسیار پایین است، گفت: این درآمدها در سال های 94 و 95 تنها 2/5 درصد کل هزینه های بانک را پوشش داده است.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که رو آوردن به بنگاه داری برای درآمدزایی، یکی از تبعات کم بودن کارمزد در نظام بانکداری ایران بوده است، گفت: نتایج یک بررسی مقایسه‌ای میان بانک‌های دولتی ایران و تعدادی از بانک‌های مطرح بین‌المللی نشان می‌دهد که متوسط سهم کارمزد دریافتی به درآمدهای عملیاتی در بانک‌های خارجی در مقایسه با نمونه های داخلی نزدیک به پنج برابر است.
به گفته حسین زاده، کارمزد محوری رویکردی موثر در کاهش نرخ سود تسهیلات، توجه به تولید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمدهای بانکی، پیاده‌سازی و استقرار عملیات بانکی بدون ربا، توسعه خدمات بانکی و بالاخره رضایت بیشتر مشتریان و ذینفعان خواهد بود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *