RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان تشریح کرد

آخرین وضعیت پرداخت خسارت حادثه قطار هفت خوان

۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۹/۵کد خبر: 226176
ایستانیوز:در خصوص درج مطالبی در سایت ها و خبرگزاری ها با موضوع ابهام در پرداخت خسارت متوفیان و مصدومین حادثه قطار محور سمنان –دامغان ( ایستگاه هفت خوان) روابط عمومی بیمه پارسیان اقدام به انتشار مصاحبه ای با محسن فتحی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان جهت روشن شدن کامل موضوع نموده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در این مصاحبه پاسخ  جامع به ابهامات مطرح شده با مستندات ارایه گردیده است که مشروح آن در زیر تقدیم می گردد:
- اقدامات اولیه بیمه پارسیان در خصوص این حادثه چه بود؟
ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد در گذشتگان حادثه قطار هفت خوان و ابراز همدردی مجدد با خانواده های جانباختگان و آرزوی سلامتی کامل برای مصدومین این حادثه  همانگونه که مستحضر هستید در این خصوص بلافاصله پس از وقوع حادثه اطلاعیه ای از سوی بیمه پارسیان و متعاقباً از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر و در خصوص تشکیل پرونده زیان دیدگان آن اعلام آمادگی گردید.
علی رغم اینکه رای دادگاه صادر نشده بود و مقصرین حادثه توسط مرجع قضایی تعیین و اعلام نشده بود شرکت بیمه پارسیان ضمن اطلاع رسانی به کلیه شعب و تشکیل کارگروه اختصاصی جهت رسیدگی به پرونده زیان دیدگان این حادثه بدون هیچگونه تشریفات اداری خسارت آن دسته از مصدومین و متوفیان که مدارک آنان جهت پرداخت تکمیل شده است را در سریعترین زمان ممکن پرداخت نمود.
- در ادامه پس از تشکیل پرونده ها و پرداخت برخی خسارت ها چه اقدامات تکمیلی انجام گرفت؟
در این راستا به جهت شفافیت موضوع در ابتدای هر ماه نسبت به ارایه گزارش به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن با ذکر جزییات اقدام شده و در این میان می توان به آخرین گزارش ارسالی مورخ 04/09/96 و تشریح آن با جزییات اشاره نمود.
در این حادثه توسط بیمه پارسیان 41 پرونده فوت تشکیل و خسارت آنان به صورت کامل در وجه وراث قانونی پرداخت شده است و همچنین 5 فقره پرونده مربوط به مصدومین نیز تکمیل و در وجه آنان پرداخت شده است.
- در خصوص ادعای عدم پرداخت برخی خسارت ها چه توضیحاتی دارید؟
عدم پرداخت خسارت های سایرزیاندیدگان مربوط به افرادی می باشد که علی رغم اطلاع رسانی های گوناگون هیچگونه مراجعه ای از سوی ذینفعان آنان صورت نگرفته و یا اقدامی جهت تکمیل مدارک مورد نیاز ننموده اند.
- علت دریافت رضایتنامه از ذینفعان چیست؟
اخذ رضایت از زیاندیده یا وراث جهت پرداخت خسارت با توجه به اینکه در این موارد مبلغ خسارت زیان دیدگان و یا وراث از سوی بیمه پارسیان به صورت مستقیم و بدون تشریفات قضایی لازم مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد دریافت رضایتنامه امری اجتناب ناپذیر است و این اخذ رضایت به منزله کم و کاستی در مبالغ پرداختی به ایشان به هیچ وجه تلقی نمی گردد.
در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که مستندات کامل از موارد ذکر شده، از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت راه آهن قابل استعلام می باشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *