RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

رشد نرخ ارز، قیمت طلا را در بازار ایران افزایش داد

۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۷کد خبر: 221463
ایستانیوز:رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرد: با وجود روند نزولی قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، رشد نرخ ارز دلار در ایران سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند صعودی در بازار داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«محمد کشتی آرای»  اظهار داشت: در دو ماه گذشته تنش های سیاسی در دنیا قیمت طلا را در بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار داد و به دلیل آنکه در چنین شرایطی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای جهانشمول کاهش می یابد، شاهد رشد چشمگیر قیمت این فلز گرانبها بودیم.
وی افزود: تنش های لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی در دو ماه گذشته تقاضا برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه طلا را در بازارهای جهانی افزایش داد، به شکلی که شاهد رشد 90 دلاری قیمت آن ظرف 10 روز بودیم و قیمت طلا تا یکهزار و 350 دلار در هر اونس بالا رفت.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اظهار داشت: با فروکش کردن تنش های سیاسی در جهان و بازگشت آرامش نسبی به مراودات سیاسی و به دنبال آن کاهش تقاضا، بار دیگر قیمت طلا سیر نزولی به خود گرفت و در دو هفته اخیر باز هم قیمت جهانی آن به کمتر از 1300 دلار رسید.
وی با اشاره به تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه، اظهار داشت: اکنون قیمت هر اونس طلا حدود 1278 دلار است که در روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
 اثرگذاری قیمت دلار بر بازار طلا
کشتی آرای در ادامه درباره آخرین وضعیت بازار داخلی ایران و اینکه چرا با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به بیش از 13 میلیون ریال رسیده است، گفت: قیمت طلا در بازار به دو عامل اصلی یعنی قیمت جهانی طلا و نیز قیمت ارز بستگی دارد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: از دیروز، بازار ارز شاهد رشد قیمت دلار بود و این روند افزایشی سبب شد تا در حالی که قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت مانده است، قیمت طلای 18 عیار و انواع مسکوکات طلا در بازار ایران رشد کند.
وی اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید صبح دیروز 13 میلیون و 100 هزار ریال ( یک میلیون و 310 هزار تومان) بود اما با افزایش قیمت دلار در بازار، 90 هزار ریال رشد کرد و به 13 میلیون و 190 ریال ریال رسید.
به گفته وی، دیروز قیمت هر قطعه نیم سکه 60 هزار ریال، ربع سکه 40 هزار ریال و سکه گرمی 20 هزار ریال رشد کرد.
کشتی آرای گفت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار که دیروز یک میلیون و 220 هزار ریال (122 هزار تومان) در بازار معامله می شد، امروز به یک میلیون و 240 هزار ریال (124 هزار تومان) رسیده است.
به گزارش ایرنا ،رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: این رشد قیمت در بازار داخلی در حالی روی داده است که رکود در بازار طلا حاکم بوده و سطح تقاضا و معاملات در بازار تغییری نداشته است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *