RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بهترین فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا

۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۷/۱۲کد خبر: 217849
ایستانیوز:تحلیلگر ارشد واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ گفت: آمارهای رسمی نشان می دهد که رقابت شدید و نزدیکی بین طلا و شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ وجود دارد و این مساله می تواند با توجه به سناریوهای مختلف به نفع طلا باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،  وی در ادامه تصریح کرد: افزایش نرخ بهره معمولا همراه با تورم است و این بهترین فرصت برای سرمایه گذاران بین المللی است تا خرید طلا را افزایش دهند. بی شک افزایش تورم در اقتصاد آمریکا و سایر کشورهای صنعتی در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.
این تحلیلگر اقتصادی افزود: از سوی دیگر کاهش شاخص سهام نیز موجب می شود تا سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشند.
شاخص سهام اس اند پی 500 طی سه ماه سوم امسال با رشد 3 درصدی روبرو شده است. این برای هشتمین سه ماه متوالی بوده که این شاخص با افزایش همراه شده است. قیمت طلا نیز در سه ماه گذشته با رشد بیش از 3 درصدی مواجه بوده است. البته قیمت طلا در روزهای اخیر با افت زیادی همراه شده است.
مک گلون گفت: از دسامبر 2015 میلادی که فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی سختگیرانه همراه با افزایش نرخ بهره را آغاز کرده، عملکرد شاخص اس اند پی 500 و قیمت طلا تقریبا مشابه بوده و هر یک بیش از 20 درصد رشد داشته است.
روند صعودی شاخص سهام آمریکا در شرایطی ادامه دارد که انتظارات نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو همچنان وجود دارد و طی هفته های اخیر این احتمال بیشتر هم شده است. افزایش نرخ بهره می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا در ماه های آینده وارد کند.
در شرایطی که فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی طلا توانسته است به روند صعودی قیمت ادامه دهد. به نظر می رسد تحولات سیاسی بین المللی و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
به نوشته طلا،وی تاکید کرد: علی رغم تمرکز زیادی که سرمایه گذاران بین المللی بر روی بازار سهام دارند، به نظر من عملکرد طلا طی ماه های آینده بهتر خواهد بود. افزایش تورم در کشورهای توسعه یافته و صنعتی به خصوص آمریکا می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *