RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

رئیس اداره اوقاف غرب تهران اعلام کرد

اجاره بهای سازمان تامین اجتماعی به اوقاف پرداخت شد

۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۷/۱۱کد خبر: 215771
ایستانیوز:رئیس اداره اوقاف غرب تهران با بیان اینکه حکم تخلیه ساختمان تأمین اجتماعی که مستأجر یکی از موقوفات است چندی پیش اجرایی شد، گفت: آنها نزدیک ۱۵میلیارد ریال به سازمان اوقاف بدهکار بودند اما با پرداخت بدهی‌شان سند اجاره بها به روز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حجت‌السلام محمدامین رایمند درباره آخرین وضعیت دریافت اجاره بهای ساختمان وقفی که سازمان تأمین اجتماعی غرب تهران در آن مستأجر است،‌ گفت:‌ اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص دریافت اجاره‌بها با نهادها و ارگان‌ها رک و بی پرده است و هیچگونه اغماضی قائل نمی‌شود.
وی افزود:‌ وظیفه ذاتی سازمان اوقاف آن است املاکی که مردم با انجام وقف آن را در اختیار این سازمان قرار داده و در حقیقت سازمان اوقاف را امین خود می‌پندارند، به خوبی مراقبت کرده و از این امانت نگهداری و اجاره بها را وصول کند.
رئیس اداره اوقاف غرب تهران تأکید کرد: در راستای اجرای نیت واقفین سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات لازم و قانونی را در صورتی که صلاح بداند انجام خواهد داد و در این مسیر اغماضی ندارد.
حجت‌الاسلام رایمند، افزود: مطالبه مردم، دریافت وصول اجاره بها از مستأجرین سازمان اوقاف و امور خیریه است و اگر این سازمان این کار را انجام ندهد مردم نسبت به سازمان اوقاف بی‌اعتماد خواهند شد.
وی تأکید کرد:‌ یکی از وظایف نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه آن است که نباید هیچگونه کوتاهی در خصوص مطالبه حقوق حقی موقوفات با هیچ نهاد و ارگانی صورت گیرد چرا که بخشی از این موقوفات متعلق به ایتام است و سازمان اوقاف و امور خیریه به هیچ وجه حق گذشت از حقوق ایتام را نداشته و هیچگونه چشم‌پوشی در این قضیه وجود ندارد و این را در عمل نشان داده‌ایم که اهتمام ویژه‌ای در این بخش برای دریافت اجاره بهای مستأجرین داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه حکم تخلیه ساختمان سازمان تأمین اجتماعی غرب تهران که مستأجر یکی از موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه است چندی پیش گرفته و اجرایی شد (چرا که آنها نزدیک 15 میلیارد ریال به سازمان اوقاف بدهکار بودند) اما با اقدامات قانونی انجام شده و پرداخت بدهی‌شان به اداره اوقاف غرب تهران سند اجاره بهای این ساختمان به روز شد.
رئیس اداره اوقاف غرب تهران گفت:‌ سازمان اوقاف معتقد است که اگر مستأجری اجاره خود را نپردازد با تخلیه آن ساختمان، مستأجر بعدی می‌تواند اجاره بها را بعد از حضور در این ساختمان بپردازد ضمن اینکه نباید این ذهنیت ایجاد شود که سازمان اوقاف با سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک ارگان خدمت‌رسان مشکل دارد اما معتقدیم در زمینه پرداخت اجاره بها نباید مشکلی به وجود آید به شرطی که حق و حقوق موقوفه پرداخت شود. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *