RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

مدیرعامل بانک پاسارگاد مطرح کرد:

در سطح بین‌الملل و ICT دیر اقدام کردیم

۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۶/۱۲کد خبر: 209948
ایستانیوز:دیروز هفتم مرداد ماه در سالن همایش‌های شهید بهشتی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی و یازدهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری و نوآوری برگزار شد که مجید قاسمی، مدیرعامل پاسارگاد و شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ(هلدینگ فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد) مهمانان ویژه آن بودند. در این نشست یک ساعته آنها از تجربه بانک پاسارگاد در شکل‌دهی فناپ گفتند و تجربه‌های متفاوت خود از مواجهه با ICT را بازگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد از تجربه شکل‌گیری فناپ گفت و اظهار داشت: همه چیز از یک صعود شروع شد. چهارمین رئیس کل بانک مرکزی ایران ادامه داد که یک روز برای کوهنوردی رفته بودم که با دو جوان برخورد کردم. آنها دو تن از نخبگان این کشور بودند که در ازای تلاش برای دو شرکت هیچ حقوقی دریافت نکرده بودند.
 
او خاطرنشان کرد: روزی آنها را برای همکاری با بانک مرکزی دعوت کردم. وقتی دیدم با اساتید خود آمدند فهمیدم که دانش و مهارت دارند، اما اعتماد به نفس ندارند. همان موقع پنهانی به یکی از آنها گفتم فردا بدون اساتید بیایید.
 
قاسمی اذعان داشت: همیشه به دنبال منافع و موفقیت‌های بلند مدت بودم. به همین دلیل بود که به دنبال جوانان شایسته و نخبه بودم. هیچگاه نمیخواستم مدیرانی که منصوب می‌کنم بعد از چند سال تغییر بدهم. همواره به دنبال آن بودم که مدیران جوان را برای اهداف بلندمدت انتخاب کنم.
 
مدیرعامل بانک پاساگاد درباره فناپ توضیح داد: شرکت فناپ به غیر از بانک پاسارگاد به پنج بانک دیگر خدمات بانکی ارائه می‌دهد. سابقه فناپ به تاسیس بانک پاسارگاد، یعنی 12 سال پیش مربوط می‌شود. بانک پاسارگاد در این 12 سال به مدت شش سال از موسسه بنکر به عنوان بهترین بانک ایرانی انتخاب شده است.
 
قاسمی با بیان اینکه سه سال است که یورومانی به وجود آمده است، گفت: در این سه سال بانک پاسارگاد بین 350 بانک و موسسه مالی اسلامی رتبه برتر را کسب کرده و به لحاظ بازده روی دارایی‌ها نیز پاسارگاد برترین بانک است. این در حالی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بانک‌های بسیار بزرگی فعالیت دارند که با سرمایه‌های بسیار سنگین آغاز به کار کردند.
 
چهارمین رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شایسته سالاری و نخبه گرایی خاطر نشان کرد: سرمایه انسانی مهمترین عامل هر سیستم است. لحظه لحظه فعالیت‌های بانک پاسارگاد و شرکت‌های زیرمجموعه آن همراه با احترام است. نگاه پاسارگادی یعنی شایسته سالاری.
 
او خاطرنشان کرد: ماموریت دوم این بود که در مجموعه فرهنگ سازمانی جدیدی حاکم شود. فرهنگ مالی که در بانک پاسارگاد وجود دارد متفاوت با تمام بانک‌هاست. امروز می‌بینید که بسیاری از بانک‌ها وارد رقابت‌های ناسالم می‌شوند؛ دلیل این مساله این است که آنها فرهنگ سازمانی خود را تغییر نداده‌اند. البته که این تفاوت‌ها دیکته شده نیست. به طور کلی ما در بانک‌ پاسارگاد دو موضوع شایسته سالاری و احترام را با هم ترویج دادیم.
 
قاسمی افزود: آقای جوانمردی که امروز مدیرعامل هلدینگ فناپ هستند یکی از همان جوانانی بود که روی او سرمایه‌گذاری کردم. هم ایشان و هم روسای 327 شعبه بانک پاسارگاد و و معاونانش جوان هستند. امروز می‌توانم با افتخار بگویم که 90 درصد کسانی که فناپ و پاسارگاد را هدایت می‌کنند جوانانی هستند که 12 سال است با من همکاری می‌کنند. به عبارت دیگر هم سن و سال من در پاسارگاد فعالیت ندارند.
 
او با بیان اینکه زمان شروع به کار ما در سال‌هایی بود که محدودیت‌ها به بیشترین حد خود رسیده بود، گفت: کسانی بودند که می‌خواستند با فشار افرادی را وارد سیستم کنند که اجازه ندادم. حتی کسانی که از بالاترین مراجع معرفی می‌شدند باید از فیلترهای دانش و مهارت عبور می‌کردند. خواهرزاده ام روزی می‌خواست برای پذیرش اقدام کند. وقتی با من تماس گرفت فقط گفتم موفق باشی! حتی هنوز هیات جذب بانک پاسارگاد نمی‌دانند خواهرزاده من روزی آمده و جذب نشده است.
 
مدیرعامل بانک پاسارگاد در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه اگر افرادی شبیه به شما باشند و بخواهند همین کار را انجام دهند، بر اساس چیدمان و نیروی انسانی توصیه شما به آنها چیست؟ بیان کرد: تجربه ما یونیک بوده و منحصر به فرد و به نظر نمی‌رسد این تجربه یک بار دیگر اتفاق بیفتد. در هشت سال ابتدایی که شروع به کار کردیم اوضاع کشور خوب نبود؛ حتی بعضی اوقات مدیریت کلان می‌خواست پاسارگاد را زمین بزند.
 
قاسمی ادامه داد: ما در آن شرایط نمی‌توانستیم بنشینیم و سینه سپر کنیم؛ باید پرواز می‌کردیم تا زنده بمانیم! افزایش سرمایه‌ای که در سال 89 اتفاق افتاد پاسخ بلاهایی بود که بر سرمان آوردند.
 
او درباره تجربه شروع به کارش گفت: در هر کاری ابتدا متخصص آن کار را پیدا کردم و بعد از آن شروع کردم. بارها از شرکت‌های هواپیمایی پیشنهاد همکاری داشتم، هیچگاه نپذیرفتم. چراکه من اهل سرمایه گذاری و فعالیت در آن بخش نبودم. توصیه من این است که تا متخصص فعالیتی را پیدا نکردید وارد حوزه‌ای نشوید. 
 
قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر دوباره شروع کنید چه اقداماتی را انجام می‌دهید اظهار کرد: اگر دوباره شروع کنم دوباره به جوان‌ها میدان می‌دهم روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنم. آنها پاسخ ریسک من را به خوبی دادند. معتقدم در سطح بین‌الملل دیر شروع کردیم و باید از همان ابتدا همه فعالیت‌هایمان را بین‌المللی دنبال می‌کردیم. همچنین ما در حوزه ICT هم دیر اقدام کردیم و از میانه راه وارد این حوزه شدیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *