RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

بدهی ۶ماهه بیمه‌ها به داروخانه‌ها

۸:۹ - ۱۳۹۶/۶/۶کد خبر: 209438
ایستانیوز:عضو هیات مدیره انجمن داروسازان‌ تهران با ابراز نارضایتی از تاخیر شش ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، مهم‌ترین‌ چالش کنونی موجود حوزه دارو را بحران نقدینگی‌ خواند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حسام‌الدین‌ شریف‌نیا با بیان اینکه جامعه داروسازی با بحران‌ نقدینگی‌ مواجه است و این مسئله به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌ داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر رخ داده است، گفت: بر اساس قانون‌ پس از ارائه اسناد، باید در یک زمان مشخص مطالبات‌ داروخانه‌ها پرداخت شود که متاسفانه در ایران این کار با تاخیر چند ماه‌ه انجام می‌شود.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه مطالبات‌ داروخانه‌ها از شرکت‌های بیمه‌ای شش ماه به تأخیر افتاده‌ است، افزود: بیمارستان‌های دولتی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان به پخش دارو و لوازم پزشکی‌ بدهی دارند. البته خوشبختانه‌ هنوز این تاخیر در پرداخت مطالبات‌ مشکلی‌ در توزیع دارو در بین بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها ایجاد نکرده‌ است.
 
شریف‌نیا، مهم‌ترین‌ چالش کنونی موجود در حوزه دارو را بحران نقدینگی‌ عنوان و اظهار کرد: باید هر چه زودتر این مشکل‌ برطرف‌ شود تا شرکت‌های پخش دارویی‌ بیش از این با کمبود منابع مالی مواجه نشوند. از طرفی باید توجه کرد که نقش و خدمات داروسازان در نظام سلامت بسیار پررنگ‌ است، اما تعرفه خدمات داروسازی‌ مبلغی در حدود ۲۲۰۰ تومان است که از شأ‌ن داروساز به دور است. اما بطور کلی شرکت‌های پخش با وجود بحران‌های مختلف و مشکلات‌ زیاد، به کار خدمت‌رسانی به مردم و بیماران مشغول بوده و در این زمینه هیچ کوتاهی‌ نکردند.
 
شریف‌نیا تاکید کرد: یکی از نقش‌های مهم داروساز در نظام سلامت در حوزه تجویز منطقی دارو است و داروساز به عنوان مشاور پزشک‌ تاثیرگذار است که اگر این نقش نادیده گرفته شود، می‌تواند در آینده مشکلی برای بیماران ایجاد کند.
 
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان‌ تهران ادامه داد: چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید داروهای جدید کمک کرده‌اند و در زمینه علوم دارویی‌ از کشورهای‌ پیشرفته دنیا عقب نیستیم و در این زمینه دانشکده‌های داروسازی‌ نقشی تعیین‌کننده دارند.
 
شریف‌نیا با بیان اینکه ۵۵ درصد داروسازان‌ در داروخانه‌ها، ۲۰ درصد در داروخانه‌های بیمارستانی‌ و ۱۰ درصد در صنعت مشغول هستند، گفت: متأسفانه در کشور ما ۷۸ درصد داروسازان در داروخانه‌ها فعالیت می‌کنند که این میزان رقم بالایی‌ است. این درحالیست که داروسازان‌ باید در بیمارستان، صنعت و شرکت‌های دارویی‌ فعالیت‌ کنند.
 
وی همچنین اظهار کرد: عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها یکی از اساسی‌ترین مشکلات داروسازان‌ به حساب می‌آید. در عین حال باید به این موضوع توجه کرد که در حال حاضر ۵۰ درصد سهم داروی کشور در اختیار بخش دولتی است و باید سهم بیشتری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.



برچسب‌ها:داروخانه ها
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *