RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

شبکه بانکی به انسجام و ارتباط موثرتر با افکار عمومی نیاز دارد

۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۵/۲۴کد خبر: 207416
ایستانیوز: مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت های شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی گفت: شبکه بانکی از امکانات مناسبی در فضای مجازی و محیطی برخوردار است که با استفاده از این ظرفیت و انسجام هرچه بیشتر می توان به تحقق اهداف نظام بانکی و در نتیجه اقناع افکار عمومی کمک کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدعلی کریمی در جمع مدیران روابط عمومی نظام بانکی و همزمان با برگزاری دومین انتخابات «شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی»، نقش این شورا را در انسجام‌بخشی به نظام بانکی حائز اهمیت خواند و گفت: شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی متشکل از روابط‌عمومی‌های شبکه بانکی است و رییس‌کل بانک‌مرکزی ریاست و مدیر روابط عمومی این بانک نیز دبیری آن را عهده‌دار است. بر این اساس و باتوجه به نقش و کارکرد شورا، امیدوارم از ظرفیت‌های آن برای تقویت و اطلاع‌رسانی هر چه بهتر فعالیت‌های نظام بانکی و برقراری تعامل مناسب با افکار عمومی، بهره گرفته شود.
 به گفته کریمی، حضور نمایندگان روابط عمومی بانک ها در این شورا موجب می شود مصوبات در تعاملی سازنده با بانک ها و موسساتی که آنها را نمایندگی می کنند، هر چه بهتر عملیاتی شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی، مشارکت همگانی شبکه بانکی هم‌راستا با اهداف مدنظر این نظام را از اصلی‌ترین اهداف شورا خواند و گفت: در این شورا تلاش شده است تصمیم ها با مشارکت مجموعه نظام بانکی اتخاذ شود. نمونه تحقق این مهم را می‌توان در دو «کمپین اطلاع‌رسانی نظام بانکی» به وضوح مشاهده کرد. شبکه بانکی با مشارکت فعالانه در این کمپین‌ها، دستاوردهای خود را به خوبی اطلاع رسانی کرد. باید به خاطر داشت که شبکه بانکی از امکانات مناسبی در فضای مجازی و محیطی برخوردار است که با استفاده از این ظرفیت می توان برای آگاهی بخشی به جامعه درباره موضوع های مختلف بهره گرفت.
کریمی، همبستگی هرچه بیشتر میان اعضای شورای  اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی را برطرف کننده مشکلات نظام بانکی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر شبکه بانکی در شرایط خاصی قرار دارد و باتوجه به اینکه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات دارای دو کارگروه «تبلیغات» و «اطلاع‌رسانی» است، می‌توان از آنها برای تولید محتوای درست و نیز مقابله با شایعات و اخبار تخریبی استفاده کرد.
مقام مسئول بانک‌مرکزی با بیان اینکه به واسطه ساماندهی سه موسسه غیرمجاز، فعالیت های موسسات غیرمجاز در بازار پولی کشور پایان خواهد یافت، افزود: در حال حاضر بانک های «تجارت»، «آینده» و «موسسه اعتباری ملل» مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسات «البرز ایرانیان»، «افضل توس» و «وحدت (آرمان)» را عهده دار شدند و از طرف دیگر و با ساماندهی تعاونی فرشتگان از سوی موسسه اعتباری کاسپین می‌توان ادعا کرد که دیگر غیرمجازی در بازار پولی کشور وجود ندارد.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه خطر ظهور و بروز غیرمجازها همچنان در کشور وجود دارد، ادامه داد: باید تلاش کرد با فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود در «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی» از ایجاد و گسترش موسسات غیرمجاز جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسایل باید از سوی نظام بانکی به صورت شفاف اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: از این رو در حال حاضر کمیسیون هماهنگی روابط‌عمومی بانک‌های دولتی با حدود ۱۳عضو فعالانه در عرصه اطلاع‌رسانی حضور دارد و چندی پیش روابط عمومی کانون بانک های خصوصی نیز تشکیل شده که امیدواریم در آینده و با استفاده از ظرفیت این دو مجموعه بتوان به اهداف مدنظر شبکه بانکی دست یافت.
در این جلسه، دومین انتخابات «شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی» برگزار شد و حشمت‌الله حسینی مدیر روابط‌عمومی بانک ملی ایران به عنوان نماینده بانک‌های دولتی تجاری، مسعود ایزدی مدیر روابط‌عمومی بانک مسکن به عنوان نماینده بانک‌های دولتی تخصصی و توسعه‌ای، فاطمه فروزان مدیر روابط عمومی بانک اقتصادنوین به عنوان نماینده بانک‌های غیردولتی، مسعود نصر اصفهانی مدیر روابط‌عمومی بانک ملت به عنوان نماینده بانک‌های دولتی واگذار شده و محمدرضا کرمی مدیر موسسه اعتباری توسعه به عنوان نماینده موسسات اعتباری به مدت دو سال به عنوان نمایندگان منتخب بانک ها و موسسات اعتباری در این شورا برگزیده شدند.
همچنین در این شورا سید محمد حسین استاد مدیر روابط‌عمومی بانک ایران‌زمین به عنوان دبیر کمیسیون روابط عمومی‌های بانک‌های خصوصی و حسین امامی مدیر روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات به عنوان دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی‌های‌ بانک‌های دولتی حضور خواهند داشت.
در این جلسه از دو نماینده پیشین دور نخست «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی»، آقایان دکتر سیدعلی جلالی نظری مدیرسابق روابط‌عمومی بانک سپه و امیررضا خلیلی مدیر سابق روابط‌عمومی موسسه ملل  تقدیر شد.
گفتنی است، نمایندگان شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی از میان پنج گروه بانک‌های دولتی تجاری، بانک‌های دولتی تخصصی و توسعه‌ای، بانک‌های دولتی واگذار شده، بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری انتخاب می شوند. بر اساس دستورالعمل این شورا، عضویت اعضا دو ساله است و در هر دوره، با برگزاری انتخابات، نمایندگان جدید معرفی می شوند. 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک مرکزی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *