RSS
امروز جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

مبلغ دیه اعضای بدن در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» تصویب شد

فروش ارز صادراتی اشخاص به قیمت توافقی

پیام تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

۲ نیروی کاهنده قیمت دلار

صدک بندی یارانه‌ها سقف دریافت وام شد

رشد ۲۴.۹ درصدی تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی

خدمات جدید بانک رفاه کارگران رونمایی شد

صندوق تامین خسارت‌های بدنی تکلیف قانونی برای اصلاح نقاط حادثه خیز ندارد

منصور شیخ الاسلامی مدیر حوزه مدیر عامل وروابط عمومی صندوق کارآفرینی امید شد

جواب خاندوزی به همتی؛ تحلیل‌های هوخشتره‌ای!

چگونه چک دیجیتال بگیریم؟

در سال ۱۴۰۲ چقدر وام پرداخت شده است؟

روش دریافت وام با سود کم از امید بانک سپه

فریز قیمت دلار

وام اشتغال ۱۵۰میلیون تا ۴ میلیارد شد

استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد

انتقاد دبیرکل سندیکا از وضع "عوارض تحمیلی" و "غیرمرتبط" بر صنعت بیمه

تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه و صندوق‌های تابعه وزارت کار

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی در بانک مسکن

عرضه بیمه عمروزندگی آسیا با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت

نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها بر حسب چهار هاب منطقه‌ای در اسفند ماه ۱۴۰۲

استارت آپ ها در ایران بیمه می شوند

۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۵/۲کد خبر: 202855
ایستانیوز:دولت کنونی ایران با هدف ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی بر آن است که از شرکت های استارت‌آپ حمایت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مرکز امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری وابسته به دفتر ریاست جمهوری ایران با همکاری قانونگذاران صنعت بیمه و بیمه مرکزی این کشور زمینه توسعه خرید بیمه برای استارت آپ ها را مهیا کرد.
 تا قبل از این همکاری و ارائه برنامه ای توسعه ای برای استفاده استارت آپ ها در صنعت بیمه ایران، شرکت های فعال در این زمینه که حقوق اندکی به کارمندان خود پرداخت می کنند، هیچ دسترسی به بیمه نداشته اند؛ چراکه دستیابی به بیمه تنها برای شرکت های ثبت شده و تجار خصوصی امکانپذیر بود.
به گفته "محمد صاحب کار" سرپرست امور شرکت‌ ها و موسسات دانش ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری ایران، این برنامه به استارت آپ ها کمک می کند تا به صورت فردی برای تهیه بیمه اقدام کنند.
او افزود که دفتر ریاست جمهوری ایران از این شرکت ها برای تهیه و خرید بیمه برای کارمندان شان حمایت می کند. ما برای تحقق این برنامه با بیمه مرکزی برای آماده کردن بیمه های تجاری و اجتماعی به منظور در اختیار قرار گرفتن این محصولات به استارت آپ ها مذاکره کرده ایم. این مرکز همچنین با صندوق بازنشستگی "آینده ساز" برای فروش بیمه بازنشستگی به کارمندان این قبیل از شرکت ها به توافق رسیده است.
طبق این گزارش، دولت کنونی ایران با هدف ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی بر آن است که از شرکت های استارت آپ حمایت کند.
استارت آپ های فناوری های مالی عمدتا در شاخه های مدیریت دارایی، سرمایه گذاری شخصی، پس انداز و مدیریت مالی، شرکت های خریداری شده، تامین مالی جمعی، بیمه، پرداخت و بانکداری موبایلی و وام و ریسک اعتباری ایجاد می شوند. همچنین مدیریت دارایی، سرمایه گذاری شخصی و پس انداز و مدیریت مالی سهمی یکسان را از استارت آپ ها برای نسل هزاره به خود اختصاص داده اند.
طبق گزارش های منتشر شده، براساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۱۰هزار نفر در صنعت بیمه ایران مشغول به کار هستند که نشان دهنده پتانسیل بالای صنعت بیمه در حوزه اشتغال است. به باور کارشناسان ایرانی، اگر از روش های جدید فروش بیمه همانند استارت آپ ها در این کشور استفاده شود، شغل بیشتری در صنعت بیمه ایجاد می شود؛ چرا که در دنیا بخش های خدماتی حرف اول را در زمینه اشتغال می زنند و بیمه نیز از بخش های مثبت و مهم خدمات به شمار می آید که رفاه و آسایش مردم را تامین می کند.
 به نوشته صنعت بیمه،در ایالات‌ متحده آمریکا که صنعت بیمه نقش مهمی در اقتصاد آن بازی می ‌کند، یک استارت آپ بیمه‌ ای در نیویورک به قول اکونومیست کسب‌ و کار بیمه ‌ها را متزلزل کرده است. "لیموناد" یک شرکت بیمه‌ ای آمریکایی است که با هیچ کارگزار بیمه ‌ای ارتباط ندارد و حق بیمه‌ های کمتری برای تضمین از مردم دریافت می ‌کند. این استارت آپ توانسته فرایندهای پردردسر و طولانی ‌مدت مربوط به انجام کارهای بیمه را کوتاه کند، به کوتاهی انجام یک بازی در گوشی موبایل. لیموناد مدعی است که مدل‌ های سنتی بیمه را دگرگون کرده است. با لیموناد همه ‌چیز ساده و شفاف است، هزینه ‌های صحیح پرداخت می‌ شود، به شکایات با سرعت رسیدگی می ‌شود و مشتریان خیلی زود از مخمصه رها می ‌شوند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه، استارت اپ
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *