RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بعضی بیمارستان‌ها بیماران ایثارگر را پذیرش نکردند

بدهی ۱۵۰۰میلیاردی بنیاد شهید به بیمه ایران

۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۴/۲۶کد خبر: 202263
ایستانیوز:معاون حقوقی شورای‌عالی انجمن‌های ایثارگران گفت: بنیاد شهید بیش از ۱۵۰۰ میلیارد بدهی به بیمه ایران داشت تا جایی که بعضی از بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران ایثارگر خودداری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دومین نشست خبری شورای عالی انجمن جانبازان و ایثارگران امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش ایستانیوز به نقل از فارس، مجتهد معاون حقوقی این شورا با انتقاد به عملکرد بخش هایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: متاسفانه مدیرانی وارد بنیاد شدند که بدون برنامه بودند و بعضا بعد از گذشت دو سال همچنان نتوانستند کاری برای جامعه هدف انجام دهند.
 
وی گفت: همچنین افرادی منصوب شدند که به دلیل ارتباط فامیلی یا هم جناح بودن در مسائل سیاسی انتخاب شدند و صد در صد بدون کارایی بودند.
 
مجتهد افزود: آقایان در کمیسیون ها فعال نبودند و حتی بنیاد شهید بیش از ١٥٠٠ میلیارد بدهی به بیمه ایران داشت تا جایی که بعضی از بیمارستان ها از پذیرش بیماران ایثارگران خودداری کردند.
 
وی اظهار داشت: عمده مسائل ایثارگری تنها کمبود امکانات و منابع نیست بلکه مدیرانی هستند که نمی‌توانند از نهادهای ذی ربط این امکانات را مطالبه کند و گاهی برخی دستگاه ها مثل بانک ها حتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.
 
مشاور حقوقی این شورا گفت: مشکل دیگر حوزه کارشناسی است. معاونت حقوقی و مجلس بنیاد هیچ وقت مدیری که کارایی داشته باشد ندارد و همیشه روابط در سطح حداقلی بوده و حتی در انجام یک طرح کوچک آقایان عاجز هستند فلذا در این حوزه هم نیازمند تحول هستیم.
 
وی ادامه داد: در دوران انتخابات نمی‌خواستیم برای مطالبات تجمعی داشته باشیم. مطالباتی که همه قانونی و مصوب هیئت وزیران است و بیشتر از آن نیست. قوانین هم شفاف است. قانون برنامه ششم سال گذشته تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.
 
مجتهد با اشاره به اینکه اغلب وزارت خانه ها مشاور در امور ایثارگران دارند، بیان داشت: آنها جلسات متعددی دارند اما وقتی برای موضوعی پیگیر می‌شویم یا اظهار بی اطلاعی می‌کنند یا عدم ابلاغ برای اجرایی شدن را مطرح کنند و یا موارد دیگر.
 
مثلا یکی از قوانین بحث خودرو است که واقعا برای قشر خاصی از ایثارگران ضروری است اما وقتی پیگیر می‌شویم می‌گویند هنوز در هیئت وزیران ابلاغ نشده.
 
وی ادامه داد: بنیاد مجموعه نهادی است که با قوت تمام می‌تواند در امور قضایی مطالبه جدی کند و حتی حکم دهد و این حکم قطعی و لازم الاجراست.
 
مجتهد با بیان اینکه وجود قسمت فرهنگی بنیاد با نبودش علی سویه است و ما نمی‌بینیم موضوعی به خوبی در صدا و سیما و جاهای دیگر منتشر شود، افزود: شورا خواهشمند است، هر کدوم از مجموعه ها اعتراضی به این مباحث داشتند حاضریم در جمع رسانه ها مناظره کنیم و مطالب را بیان کنیم.
 
وی گفت: تا کنون مطالباتی که از بنیاد توسط این شورا پیگیر شده نتایج محسوسی نداشته و چنانچه این روند ادامه پیدا کند ما در قوه قضاییه اقامه دعوی کرده و نیز تجمعاتی را در این خصوص توسط ایثارگران انجام خواهیم داد.
 
مشاور حقوقی شورا در پایان با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بیان داشت: ما گزارش ها را در مورد تحقیق و تفحص انجام دادیم اما حتی یک پرونده تا کنون با تحقیق و تفحص به نتیجه نرسیده و خود ساختار تحقیق و تفحص نیازمند تغییرات جدی است. و خیلی برای به نتیجه رسیدن این موضوع امیدی نداریم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه ایران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *