RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

ابلاغ دستورالعمل حذف اوراق و اسناد کاغذی در گمرک

۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۴کد خبر: 202116
ایستانیوز:بر اساس بخشنامه گمرک به ناظران، مدیران کل و مدیران گمرکات، از این پس کلیه اوراق و اسناد کاغذی در تشریفات و مکاتبات اداری با توجه به راه‌اندازی سیستم متمرکز اتوماسیون اداری حذف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، گمرک جمهوری اسلامی با ابلاغ دستورالعملی به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: دریافت‌نامه، درخواست مراجعه‌کنندگان (اشخاص حقیقی و حقوقی) از طریق سامانه متمرکز اتوماسیون اداری و همچنین مکاتبات ثبت شده توسط مراجعین از طریق پرتال گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس (www.irica.ir ) در قسمت ثبت نامه و پیگیری مکاتبات انجام می‌شود.
 
در این دستورالعمل تاکید شده است که حتی المقدور از پذیرش درخواست‌های کاغذی خودداری شود.
 
بر اساس بخشنامه جدید گمرک، الزامی به حضور مراجعین در اماکن گمرکی وجود ندارد، باید گمرکات اجرایی نیز از هدایت مراجعه کنندگان به دفاتر ستادی جهت پیگیری مکاتبات خودداری کنند.
 
لازم به ذکر است که در صورت مراجعه اربابان رجوع غیر مستمر (غیر از کارگزاران امور گمرکی و وکلای شرکتهای ترخیص کاری) همانند مسافرین ورودی و خروجی و... و. ضمن پذیرش درخواست،   مراتب آن توسط گمرک، اداره کل و دفاتر ستادی نسبت به درج درخواست در سامانه اقدام کنند و با ارائه شناسه به درخواست کننده، ادامه تشریفات و پیگیری درخواست از طریق سیستم را انجام دهند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:گمرک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *