RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

۹۶ درصد منابع بودجه سال گذشته محقق شد

۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۳/۲۳کد خبر: 200077
ایستانیوز: سخنگوی دولت به تشریح بودجه سال ۹۵پرداخت و گفت: منابع عمومی در قانون بودجه سال ۹۵بالغ بر ۲۹۴هزار میلیارد تومان بود که از این رقم ۲۸۳هزار میلیارد تومان یعنی ۹۶درصد تحقق یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، محمدباقر نوبخت امروز سه‌شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه دولت در سال گذشته بدون کسری بودجه، منابع و مصارف را متعادل کرد، گفت: از منابع عمومی در سال ۹۵، مبلغ ۱۵۷هزار میلیارد تومان سهم درآمدها، مشتمل بر درآمدهای مالیاتی، گمرک و سایر بود که در عمل ۱۴۶هزار میلیارد تومان آن یعنی ۹۳درصد محقق شد که درصد تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرک ۹۸و درصد تحقق سایر درآمدها ۸۳درصد است.
معاون رییس جمهور  افزود: سهم واگذاری دارایی های سرمایه ای از منابع عمومی در قانون بودجه سال ۱۳۹۵در حد ۷۹هزار میلیارد تومان بود که عملا ۷۴هزار میلیارد تومان یعنی ۹۴درصد آن تحقق یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سهم واگذاری دارایی های مالی از منابع عمومی در قانون بودجه سال گذشته در حدود ۵۸هزار میلیارد تومان بود که با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵کل کشور، عملا ۶۳هزار میلیارد تومان یعنی ۱۰۸درصد نسبت به مصوب تحقق یافته است.
وی در مورد مصارف بودجه گفت: در سال گذشته  مصارف در قانون بودجه معادل رقم منابع در حد ۲۹۴هزار میلیارد تومان بود که با توجه به عملکرد ۲۸۳هزار میلیارد تومانی آن، بودجه سال ۹۵با ۹۶درصد تحقق، بدون کسری به صورت متوازن مدیریت شده است.
سخنگوی دولت افزود: سهم اعتبارات هزینه ای از مصارف قانون بودجه سال گذشته بالغ بر ۲۱۴هزار میلیارد تومان بود که با عملکرد ۲۰۷هزار میلیارد تومان (مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از این رقم مربوط به مطالبات شرکت های آب و برق هستند) در حدود ۹۷درصد تحقق یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در قانون بودجه سال گذشته بالغ بر ۵۷هزار میلیارد تومان بود که با عملکرد ۴۲هزار میلیارد تومان در حدود ۷۳درصد تحقق یافته است.
نوبخت با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۹۵بالغ بر ۲۳هزار میلیارد تومان بود، افزود: با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵، به طور عملی حدود ۲۹هزار میلیارد تومان یعنی ۱۲۴درصد نسبت به مصوب تحقق یافته است.
وی توضیح داد که بخشی از اوراق مالی که به صورت تملک دارایی های سرمایه ای به مصرف رسیده (موضوع بند-۳) در عملکرد تملک دارایی های مالی لحاظ نشده است؛ علاوه بر آن ۵هزار میلیارد تومان نیز بابت بازپرداخت اسناد خزانه اسلامی سال ۹۴از سرجمع کسر شده است.
سخنگوی دولت سپس به مقایسه عملکرد بودجه سال ۹۵نسبت به عملکرد بودجه سال ۹۴پرداخت و گفت: منابع عمومی که در سال ۹۴معادل ۲۰۲هزار میلیارد تومان بود به رقم ۲۸۳هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ یعنی دارای ۴۰درصد رشد و اعتبارات هزینه ای (جاری) از ۱۷۸۲هزار میلیارد تومان در سال ۹۴به رقم ۲۰۷هزار میلیارد تومان در سال ۹۵یعنی حدود ۲۰درصد رسید.
وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) که در سال ۹۴بالغ بر ۲۵هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از رشد ۶۸درصد برخوردار شده است و این رشد اعتبارات عمرانی طی یک سال در برنامه های گذشته بی سابقه بوده است.
 سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه رئیس جمهوری به طور قطع از تجربه چهارسال گذشته در تشکیل دولت آینده استفاده خواهد کرد، گفت: دولت دوازدهم کارآمدتر، با نشاط تر و هماهنگ تر خواهد بود.
وی در پاسخ به این که گفته می شود، رئیس جمهوری در جمع استانداران نسبت به عملکرد برخی وزرا دلخوری داشت و احتمال تغییر ۵۰درصدی کابینه وجود دارد، اظهارکرد: به جای پرداختن به این نوع درصدها که گمانه زنی است، آنچه که قطعی است کابینه دوازدهم کارآمدتر، با نشاط ‌تر و هماهنگ تر خواهند بود.
وی افزود: رئیس جمهوری قطعا از تجربه چهارسال گذشته در تشکیل کابینه جدید استفاده خواهد کرد و اسامی که نام برده می شود، گمانه زنی وجزو شایعات و غیرقطعی است.
رئیس جمهور شخصا در مورد ترکیب دولت آینده تصمیم‌گیری می‌کند
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این که گفته می شود برخی نزدیکان رئیس جمهوری درترکیب دولت دوازدهم فشارهایی به رئیس جمهوری وارد می کنند و برخی به دنبال مطالبات اصلاح طلبان هستند، گفت: رئیس جمهوری فراتر از گمانه زنی ها خود را در برابر ملت مسئول می داند، بویژه رای اعتماد چشمگیر انتخابات ۲۹اردیبهشت رئیس جمهوری را مصمم کرده تا مطالبات مردم را به نحو شایسته پاسخ دهد و این نیازمند یک ترکیب کابینه شایسته است.
سخنگوی دولت تصریح کرد با شناختی که از روحیات رئیس جمهوری دارم، وی فردی نفوذناپذیر است و این فشارها باعث نمی شود که مطالبات مردم و توجه به بهبود وضعیت مردم نادیده گرفته شود و شخصا در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.
نوبخت ادامه داد: فارغ از فشارها، رئیس جمهوری دولت آینده را تشکیل خواهد داد، حال ممکن است ترکیب آن با ورود افراد جدید شکل بگیرد، ضمن این که برخی از بخش های دولت سنگین بود و باید برای آن فکری می‌شد.
مرجع قضایی در حال رسیدگی به مساله صندوق ذخیره فرهنگیان است
سخنگوی دولت همچنین درپاسخ سوالی درباره متواری شدن یکی از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در این زمینه مرجع قضایی در حال رسیدگی است و همه دستگاه های نظارتی منتظر گزارش مراجع رسمی هستند؛ همه نوع همکاری از سوی دولت برای روشن شدن پرونده اتهامی انجام می شود.
نوبخت ادامه داد: ممکن است خلاهایی وجود داشته باشد که باید شناسایی شود و نسبت به آن توجه کافی و مناسب صورت گیرد تا شاهد تکرار این نوع حوادث نباشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره تصویب احتمالی تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ایران گفت: کمیسیون خاصی درخصوص موضوع برجام تشکیل شده است که بر چگونگی اجرای آن نظارت می کند و این به جز نظارت شورای عالی امنیت ملی است.
سخنگوی دولت اضافه کرد: اگر جمع بندی این کمیسیون این موضوع باشد که تخلف و نقضی توسط آمریکا یا هر یک از 6 کشور طرف برجام صورت گرفته باشد، از مکانیزمی که در برجام پیش بینی شده از طریق گفت و گو پیگیری می شود، بنابراین منتظر نظر کمیسیون هستیم.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به بحران آب، دولت در برنامه ششم توسعه چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده است، اظهارکرد: موضوع آب و محیط زیست جزو اولویت های برنامه ششم توسعه بود که توسط دولت به مجلس پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: در سال 96 در بودجه برای این که این اولویت اجرایی شود 10 هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، خاص آب و فاضلاب و محیط زیست باید صورت گیرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: در حال حاضر در خوزستان و در سرشاخه های زاینده رود طرح های متعدد عمرانی در حال اجرا است و علاوه بر آن سالی دو میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی استفاده می کنیم.
نوبخت همچنین اظهار داشت: برای این منظور 300 میلیون دلار برای آبرسانی و 300 میلیون دلار دیگر برای اجرای آبیاری تحت فشار در حال انجام است



برچسب‌ها:بودجه 95
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *