RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

مجمع سالانه «به پرداخت ملت» برگزار شد

«به پرداخت ملت» یکهزارو ۲۶۷ریال سود برای هر سهم پرداخت می کند

۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۲/۱۷کد خبر: 196718
ایستانیوز:در مجمع سالانه شرکت به پرداخت ملت ضمن استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی (ایستانیوز)، در مجمع عادی سالانه دوره مالی منتهی به اسفند 95 شرکت به پرداخت ملت که به ریاست علی حکیم جوادی نماینده سهامدار عمده و مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا، مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت به عنوان ناظر اول، اسدالله همتی عضو هیات مدیر هلدینگ بهسازان فردا به عنوان ناظر دوم و اسمعیل مینایی مدیر مالی و پشتیبانی هلدینگ بهسازان فردا به عنوان منشی برگزار شد، ضمن استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 30 اسفند 95 تصویب شد.
 
با تصویب حاضرین در مجمع مقرر شد 90 درصد سود خالص معادل یک هزار و 267 ریال بین سهامداران توزیع شود.
 
همچنین موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس مجددا به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت به پرداخت ملت برای سال مالی 96 انتخاب شد.
 
در ادامه این جلسه، بنابراعلام علی حکیم جوادی رئیس مجمع، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و پاداش هیات مدیره بعد از تصمیم گیری به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
 
شفاف سازی عملکرد سال 95
 
همچنین رستم شاه گشتاسبی، مدیرعامل «پرداخت» در تشریح عملکرد شرکت در سال مالی گذشته به افزایش نیروی انسانی و تعداد کارکنان در استخدام مجموعه اشاره کرد و گفت: 20 نیروی فنی و ستادی در سال گذشته به دلیل حجم گسترده کار به شرکت اضافه شد.
 
وی در واکنش به صحبت نماینده سهامدار عمده مبنی بر اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بیش از نرم تعیین شده بوده گفت: بخشی از رشد این متغیر مرتبط به جبران خدمت و پاداش و کارانه و همچنین افزایش دستمزد براساس مصوبه شورای عالی کار و افزوده شدن 20 نفر نیروی انسانی بوده است.
 
حفظ سهم 18 درصدی بازار
 
این مقام مسئول به برنامه این شرکت به منظور حفظ سهم ۱۸ درصدی بازار پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت سنجی در شبکه پرداخت در نظر داریم برای سال جاری ۳۰۰ هزار پذیرنده جدید را خریداری کنیم؛ این در حالی است که ۱۵۰ هزار از این تعداد پایانه فروشگاهی مربوط به دستگاه هایی بوده که سال پیش از رده خارج شده و قرار است امسال جایگزین شود.
 
به گفته وی، سال گذشته تعداد دستگاه های pos به میزان 200 هزار دستگاه افزایش داشت که سال جاری 100 هزار دستگاه بیشتر اضافه خواهد شد.
 
گشتاسبی در ادامه به اهم اقدامات انجام شده در سال 95 اشاره کرد و گفت: تمدید تفاهمنامه با شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، خرید 206 هزار و 995  دستگاه کارتخوان، تمدید قرارداد نصب، راه اندازی و خدمات پایانه های فروشگاهی با شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی به ارزش 700 میلیارد ریال و تبدیل شرکت از سهامی خاص به عام از جمله اقدامات قابل توجه مجموعه بوده است.
 
وی افزود: رشد کارمزدهای دریافتی و قابل دریافت از شاپرک به 91 درصد، انعقاد 3 فقره قرارداد با بانک ملت به ارزش 117 هزار میلیون ریال، تمدید قرارداد با شرکت زیرساخت امن تراکنش ها، خرید خدمات از شرکت های ایرانسل و همراه اول، کسب 2 هزار و 889 میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه گذاری ها و فعالیت های تامین مالی، قراردادهای منعقده با شرکت بهسازان ملت و تسویه مالیات های عملکرد، حقوقی و تکلیفی تا پایان سال 94 از دیگر اقدامات اساسی این شرکت در سال گذشته است. 
 
مهم ترین برنامه های «پرداخت» در سال 96
 
مدیرعامل «پرداخت» همچنین مهم ترین برنامه های شرکت در سال جاری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در نظر داریم 25 درصد از سهم مبلغ تراکنش ها از سیستم شاپرک را افزایش دهیم و به این منظور قرارداد با چند بانک بزرگ کشور در دستور کار قرار گرفته که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.
 
گشتاسبی شناسایی مشتریان ویژه، خرید 300 هزار دستگاه پایانه فروش، افزایش فروش شارژ اپراتورهای کشور، تقویت نرم افزارهای موبایل سکه، توسعه کم هزینه کد دستوری #147* و هدف گذاری پرداخت های الکترونیکی مشتریان ویژه را از دیگر سیاست گذاری های سال 96 عنوان کرد.
 
این مقام مسوول در پایان پیش بینی سود 2 هزار و 672 ریالی برای سال مالی 96 محافظه کارانه دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه از ظرفیت های بالاتری برخوردار بوده که امید است در سال جاری خبرهای خوشایند را به گوش سهامداران برسانیم. 
 
روند فروش و افزایش هزینه های مالی
 
فرشاد مدیر مالی شرکت به پرداخت ملت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه افزایش هزینه های مالی در سال 94 و روند فروش در سال گذشته، اعلام کرد: هزینه های مالی شرکت در سال 94 استثنایی بود به این ترتیب که انباشته مطالبات بانک ملت از بهای دستگاه های پوز را در سال یادشده به روز کردیم و هزینه سنوات سال 91 تا 94 بر اساس نظر بازرس قانونی به عنوان هزینه های دوره شناسایی شد. این در حالی است که هزینه های مالی در سال گذشته به کمتر از نصف تغییر کرده و به مرور کاهش پیدا می کند.
 
وی ادامه داد: در ارتباط با روند فروش نیز بانک مرکزی قسمت عمده ای از کارمزد PSP را حذف کرد اما در اواسط سال 94 و همچنین سال 95 این کارمزد قدری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین هزینه فروش شارژ در این امر بی تاثیر نبوده است. 
 
ورود به حوزه بازاریابی
 
مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت هم در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه به پرداخت ملت باید تمرکز بیشتری بر حوزه بازاریابی داشته باشد، گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی ساخته شده و حمایت های خوبی از جانب هیات مدیره را شاهد هستیم، از همین روز لازم است به حوزه بازاریابی نیز جدی تر وارد شده و به بازارهای جدید بیندیشیم.
 
وی ادامه داد: اقدام دیگری که می توان در مجموعه به کار گرفت ورود به بخش تولید دستگاه پایانه فروشگاهی است به این معنی که با توجه به حجم زیاد خرید در این حوزه اقدام به تولید این دستگاه ها با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر کرده تا حفظ سهم خود در بازار نسبت به ارتقای جایگاه خود نیز تلاش کنیم.
  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *