RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

سوءاستفاده فیس بوک از نوجوانان غمگین برای نشر آگهی

۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۲/۱۲کد خبر: ۱۹۶۴۴۴
ایستانیوز:فیس بوک با سوءاستفاده از اطلاعاتی که در مورد کاربرانش دارد تلاش می‌کند آگهی‌های تبلیغاتی متنوعی را به آنان بفروشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از تکنولوژی ریویو، این شرکت با بررسی شرایط کاربران و به خصوص نوجوانانی که در شرایط احساسی و عاطفی خوبی نیستند تلاش می کند تا آگهی هایی را برایشان ارسال کند که آنان را به خرید محصولات تبلیغ شده تشویق می کند.
 
برخی سایت های خبری اسنادی را منتشر کرده اند که نشان می دهد این شبکه اجتماعی با استفاده از الگوریتم های مورد استفاده خود می تواند مشخص کند که کاربران کم سن وسال از نظر روحی در چه حال و هوایی هستند و در نتیجه آگهی دهندگان می توانند در لحظاتی که جوانان به تقویت روحی نیاز دارند تبلیغاتی مرتبط را برای آنها ارسال کنند.
 
بر طبق این سند فیس بوک می تواند وجود حالت های زیر را در نوجوانان و بر مبنای پست ها و عکس های ارسالی آنان تشخیص دهد: بی ارزش بودن، احساس عدم امنیت کردن، شکست خوردگی، هیجان، حماقت، بی مصرف بودن، فشار روحی، شکست و دستپاچگی.
 
فیس بوک با شناسایی نوجوانانی در استرالیا و نیوزلند که چنین حال و هوایی دارند آگهی هایی با تبلیغ محصولات یا خدمات افزایش دهنده روحیه نمایش می دهد تا آنان به خرید محصولات یا دریافت خدمات یاد شده ترغیب شوند. این روش برای افرادی کم سن و سال و حتی 14 ساله هم به کار گرفته شده است. سند افشا شده تنها مربوط به این دو کشور است ولی به احتمال زیاد فیس بوک از این روش در دیگر نقاط جهان هم استفاده می کند.
 
فیس بوک در واکنش به انتشار این سند، ابتدا آن را فرایندی شکست خورده توصیف کرد که دیگر اجرا نمی شود. اما بعد از مدتی مطالب منتشر شده بر این اساس را گمراه کننده دانست و تاکید کرد که ارسال آگهی های هدفمند برای کاربران بر منبای وضعیت احساسی و عاطفی آنها صورت نمی گیرد./فارس 



برچسب‌ها:فیسبوک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *