RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

آرامش بازار ارز در فضای تبلیغات انتخابات

تحریم بانکی موثرترین عامل در قیمت‌گذاری ارز

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۲/۷کد خبر: 196075
ایستانیوز:رییس کانون صرافان گفت: ۵ عامل در قیمت گذاری ارز تاثیرگذار هستند که در این میان تحریم بانک‌های داخلی موثرترین عامل محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، سعید مجتهدی در خصوص شرایط بازار ارز در سال 96 گفت: بانک مرکزی در خصوص تزریق ارز از سال گذشته روندی را در پیش گرفته است، که باعث ایجاد آرامش شده است. چنانچه این سیاست در سال جدید هم ادامه پیدا کند، می توان به وضعیت خوب این بازار در تمام سال امیدوار بود.
 
وی افزود: نیاز بازار ارز دورماندن از هیجان است، در سال جدید هم می بایست بانک مرکزی با نگاهی به سنوات سال گذشته به ویژه از جهت شناسایی زمان هایی که تقاضا در بازار افزایش پیدا می کند، شرایط را در بازار به نحوی کنترل کند که بازار با کمبود عرضه مواجه نشود.
 
رییس کانون صرافان با اشاره به اینکه فضای تبلیغات انتخاباتی نیاز به آرامش دارد و کاندیداها برای فعالیت خود نیازمند چنین شرایطی هستند، تصریح کرد: امسال شرایط انتخاباتی خوبی حاکم شده است و بازار ارز از جمله بازارهایی است که تنشی در آن شکل نگرفته است و پیش بینی می کنم تا پایان زمان برگزاری انتخاباتی هم هیچ تنشی نداشته باشیم.
 
مجتهدی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از آینده بازار ارز چیست، این طور پاسخ داد: 5 عامل در بازار ارز و به ویژه قیمت آن تاثیر بیشتری دارد، که در این میان نقش تحریم های بانکی به طور مشخص بارزتر است. پس از آن میزان واردات کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه صادرات غیرنفتی و محصولات کشاورزی، چگونگی توزیع ارز مداخله ای و بالاخره تحرک های سیاسی منطقه ای و جهانی است. در صورتی که هر کدام از این عوامل سیاسی و اقتصادی به سمت خاصی حرکت کند بازار ارز هم از آن شرایط تاثیر می پذیرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت خود، با بیان اینکه نوسان گیری ارز و کسب سود، جذابیت خود را از دست داده است، گفت: جذب سرمایه های کشور در بخش تولید و کشاورزی یک نیاز اساسی محسوب می شود. در این چند ساله هم بانک ها هر زمان اقدام به این کار کرده اند توانسته اند سود بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند. در حالی که سرمایه گذاری بانک ها در بخش ارزی دستاورد کمتری برایشان ایجاد می کرد.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین ،مجتهدی در پاسخ به این سوال که شیوه توزیع ارز توسط بانک مرکزی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: توزیع ارز باید با توجه به تجارب سال های گذشته صورت گیرد و در این خصوص کانون صرافان می توان به بانک مرکزی کمک کند تا مقاطع حساس بازار ارز را شناسایی و به بانک مرکزی معرفی کند تا با تزریق به موقع و کافی از ایجاد تنش در بازار جلوگیری کند.
 



برچسب‌ها:قیمت ارز
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *